ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Ο ψηφιακός κόσμος που διαμορφώνεται με ταχύτατους ρυθμούς δεν αφήνει ανεπηρέαστο τον τουρισμό και ειδικότερα τον ξενοδοχειακό κλάδο, που καλείται να πρωταγωνιστήσει στον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας και να αναδείξει μια ολοκληρωμένη, ψηφιακή εμπειρία για τον επισκέπτη.
Καθώς ολοκληρώθηκε για φέτος η θερινή σεζόν και όλα τα στατιστικά και οι οικονομικoί δείκτες, επιβεβαιώνουν ότι η Ελλάδα επιστρέφει ξανά στις υψηλότερες θέσεις της παγκόσμιας τουριστικής κατάταξης , γίνεται όλο και πιο επιτακτική η ανάγκη να προσαρμοστεί ο κλάδος της φιλοξενίας στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η μετά Covid πραγματικότητα,αλλά και η διαφαινόμενη ενεργειακή κρίση.
On – line Κράτηση
Το σημείο που ξεκινάει η ψηφιακή εμπειρία ενός δυνητικού πελάτη ξενοδοχείου, θα πρέπει να είναι από τη στιγμή εκείνη που αναζητά την κράτηση και συνεχίζεται ακόμη και μετά την αποχώρηση του από το ξενοδοχείο, όποτε και καταγράφει τις εντυπώσεις του από τη διαμονή και τις υπηρεσίες που έλαβε.
Μιλώντας για την digital εμπειρία ενός εν δυνάμει πελάτη κατά τη διαδικασία αναζήτησης, σίγουρα θα πρέπει να αναφερθούμε στην ψηφιακή παρουσία του ξενοδοχείου, δηλαδή στο website. Αυτό θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την τελική του επιλογή, προκειμένου να οδηγηθεί στην κράτηση.
Η ιστοσελίδα που θα ικανοποιήσει την παραπάνω συνθήκη θα πρέπει να συγκεντρώνει τρια βασικά στοιχεία:
- Εύκολη πλοήγηση, με στοχευμένο μενού και έξυπνο design..
- Πρόσβαση από όλες τις φορητές συσκευές πλοήγησης, με έμφαση τα κινητά τηλέφωνα (mobile friendly).
- Έξυπνο περιεχόμενο, που θα περιλαμβάνει λέξεις – κλειδιά, για την περαιτέρω ανάπτυξη του SEO (Search Engine Optimization), ενώ ταυτόχρονα θα συνοδεύεται από φωτογραφικό υλικό και video, που θα αναδεικνύει το ξενοδοχείο, ως εμπειρία διακοπών.
Ας μην ξεχνάμε, ότι για να οδηγηθεί ο δυνητικός πελάτης στην κράτηση θα πρέπει να του έχουμε δημιουργήσει εικόνες και την επιθυμία να βρεθεί στο ξενοδοχείο, να γίνει κομμάτι της εμπειρίας που του παρουσιάζουμε.
Πέρα λοιπόν από ένα σωστό φωτογραφικό υλικό, που θα συνοδεύει μια έξυπνη και στιβαρή περιγραφή, όπως αναφέραμε, το website θα πρέπει να υποστηρίζει και σύγχρονα εργαλεία, που καθιστούν την περιήγηση του χρήστη περισσότερο διαδραστική. Το 360 tour αποτελεί μια έξυπνη λειτουργία για το χρήστη, αφού απολαμβάνει ψηφιακή περιήγηση στο ξενοδοχείο, μέσα από τη συσκευή του.
Διαμονή
Αφού η κράτηση ολοκληρωθεί, ο επόμενος στόχος για το ξενοδοχείο είναι να μετατρέψει τη διαμονή σε μια ξεχωριστή εμπειρία, με έξυπνες λύσεις και υπηρεσίες τεχνολογίας για τον επισκέπτη. Μια από τις βασικές λειτουργίες που υιοθετούν όλο και περισσότερα ξενοδοχεία είναι το ανέπαφο check – in / out, είτε μέσα από το website ,είτε μέσω ξεχωριστής εφαρμογής για έξυπνες συσκεύες. Στα κυριότερα πλεονεκτήματα αυτής της υπηρεσίας καταγράφονται, η ευελιξία για τον επισκέπτη καθώς μείωνει χρόνο που θα διέθετε, αλλά και για το ξενοδοχείο που τη διαχειρίζεται.
Παράλληλα, παρατηρείται μια αξιοσημείωτη στροφή προς την πλήρη ψηφιοποίηση του δωματίου, με έξυπνα φώτα, έλεγχο του κλιματισμού μέσω WiFi, Room Service και διαχείριση όλων των λειτουργιών μέσα από ξεχωριστή εφαρμογή, είτε ακόμη και μέσω φωνητικών εντολών.
Κι αν όλα αυτά πριν μερικά χρόνια, ίσως ακούγοταν εξεζητημένα ή μακρινά, σήμερα αποτελούν μια πραγματικότητα, που έχει να προσφέρει πολλαπλά οφέλη, αρχικά για το ξενοδοχείο, το οποίο εξελίσσεται και με έξυπνες λύσεις τεχνολογίας μείωνει τα λειτουργικά έξοδα του, καθιστά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του βιώσιμο και εξελίσσεται μέσα σε ένα περιβάλλον ιδιάιτερα απρόβλεπτο.
Ταυτόχρονα και ο πελάτης απολαμβάνει μια ξεχωριστή εμπειρία, όπου βασικές λειτουργίες και υπηρεσίες πραγματοποιούνται σε ελάχιστο χρόνο, με ένα κλικ από τη συσκευή του.
Εμπειρία
Πλεόν ο πελάτης βρίσκεται στη φάση της αναχώρησης από το ξενοδοχείο και στις αποσκευές του μεταφέρει όλη την εμπειρία των διακοπών, αλλά μαζί και το ψηφιακό ταξίδι, από την κράτηση μέχρι και τη διαμονή του. Σε αυτό ακριβώς το στάδιο, ο ρόλος του ξενοδοχείου έρχεται να ολοκληρώσει αυτή την ψηφιακή εμπειρία που περιγράψαμε παραπάνω και με τα σωστά εργαλεία που θα έχει στη διάθεση του να μετατρέψει τον πελάτη σε επαναλαμβανόμενο (repeater) και τελικά μέσο διαφήμισης.
Μια χρήσιμη διαδικασία, που, δυστυχώς, συχνά παραλείπεται, είναι να παροτρύνεται ο πελάτης να αξιολογήσει τη εμπείρια που έλαβε, σε όποιο κανάλι επικοινωνίας, μέσω κοινωνικής δικτύωσης ή πλατφόρμα επιθυμεί. Εδώ, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ολοκληρώνεται και η digital διαδρομή που αναφέραμε στο ξεκίνημα. Το ξενοδοχείο πλέον, με την κατάλληλη οργανωτική δομή, μπορεί να εντοπίζει και να διαχειρίζεται τη ροή των σχολίων και με αυτό τον τρόπο να διασφαλίζει για την εικόνα του και παράλληλα να προλαμβάνει τυχόν αρνητικές κριτικές.
Τέλος, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονίσουμε ότι καταγραφή των προτιμήσεων του πελάτη σε μια βάση δεδομένων, οδηγεί στη δημιουργία ένος προφιλ που είναι απαραίτητο ώστε να προκύψουν στοχευμένες καμπάνιες digital marketing. Με αυτές τις καμπάνιες το ξενοδοχείο, μεταξύ άλλων, ενισχύει το branding και αναδεικνύει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα στην αγορά
Γίνεται πλεόν αντιληπτό ότι η χρονική συγκυρία που έχουν διαμορφώσει, τόσο η μετά Covid πραγματικότητα, όσο και τρέχουσα ενεργειακή κρίση, αποτελούν ένα απαιτητικό περιβάλλο για τον κλάδο των ξενοδοχείων
Τα ψηφιακά εργαλεία και το digital marketing προσφέρουν πλέον μοναδικές λύσεις, προκειμένου το σύγχρονο ξενοδοχείο να καταστεί βιώσιμο και ανταγωνιστικό, με τεχνολογικά έξυπνες υπηρεσίες, ευέλικτες και φιλικές προς το περιβάλλον.
Στη Netmechanics, διαθέτουμε τα απαραίτητα εργαλεία και την τεχνογνωσία για να αποκτήσει το ξενοδοχείο ολοκληρωμένη, digital παρουσία και με στοχευμένη στρατηγική να βελτιστοποιήσει την απόδοση του.
Στηρίζουμε κάθε βήμα για τη μετάβαση στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα.
Μείνε ενήμερος για όλα τα Digital νέα!
Επικοινωνησε μαζι μας