Γλωσσάρι Ψηφιακού Marketing 2023
Η digital marketing γλώσσα τείνει να μπερδεύει και να κουράζει στο μη εξοικειωμένο αυτί. Γι’ αυτό κι εμείς δημιουργήσαμε έναν ολοκληρωμένο & updated οδηγό digital όρων σε μορφή γλωσσαρίου που θα σε βοηθήσει να μείνεις up-to-date με τη digital εποχή. Είτε είσαι στην αναζήτηση ενός digital marketing agency είτε είσαι νέο μέλος στον digital κόσμο, αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσεις.
Όροι και ορισμοί του ψηφιακού marketing
A
A/B Testing – Μια μέθοδος σύγκρισης δύο εκδόσεων ενός προϊόντος, συνήθως ενός site ή μιας εφαρμογής, για να προσδιοριστεί ποια από αυτές αποδίδει καλύτερα. Οι εκδόσεις αξιολογούνται καθώς οι χρήστες χωρίζονται σε δύο ομάδες, με την μια να βλέπει την έκδοση Α και η άλλη την έκδοση Β.
Ad Manager – Η μέτρηση, συλλογή, ανάλυση και το reporting δεδομένων που αφορούν τη διαδικτυακή παρουσία και τις προσπάθειες marketing μιας εταιρείας. Είναι ένας τρόπος για τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν εικόνα για το πώς αποδίδουν οι καμπάνιες τους και να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει δεδομένων για τη βελτίωση της απόδοσης της επένδυσής τους (ROI).
Analytics – The measurement, collection, analysis, and reporting of data related to a company’s online presence and marketing efforts. It is a way for businesses to gain insight into how their campaigns are performing and make data-driven decisions to improve their return on investment (ROI).
Artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) (Τεχνητική νοημοσύνη και μηχανική μάθηση) –Σημαντικά εργαλεία για την εξατομίκευση και την αυτοματοποίηση marketing καμπανιών, καθώς και για την ανάλυση δεδομένων και τον εντοπισμό πληροφοριών από τους πελάτες.
Attribution Modelling – Η διαδικασία προσδιορισμού της αποτελεσματικότητας των διαφόρων καναλιών και marketing καμπανιών στην δημιουργία νέων πελατών με σκοπό την καλύτερη κατανομή του προϋπολογισμού.
Awareness – Το πρώτο στάδιο στο customer journey, κατά το οποίο ο πελάτης συνειδητοποιεί ένα πρόβλημα ή μια ανάγκη που έχει και αρχίζει να ερευνά πιθανές λύσεις.
B
B2B (Business-to-Business) – Συναλλαγές αποκλειστικά μεταξύ επιχειρήσεων.
B2C (Business-to-Consumer) – Συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Backlink – Σύνδεσμος που οδηγεί από έναν δικτυακό τόπο σε άλλον. Είναι σημαντικοί για το SEO, καθώς οι μηχανές αναζήτησης τους χρησιμοποιούν για να μετρήσουν την ποιότητα και τη συνάφεια ενός δικτυακού τόπου.
Bid – Το χρηματικό ποσό που είναι διατεθειμένος να πληρώσει ένας advertiser για μια συγκεκριμένη ενέργεια (ένα κλικ, μια προβολή ή ένα conversion), ώστε οι διαφημίσεις του να κατατάσσονται υψηλότερα.
Bid Strategy – Μια μέθοδος ή στρατηγική που χρησιμοποιεί ένας advertiser για να καθορίσει το ποσό που θα προσφέρει για μια συγκεκριμένη ενέργεια (ένα κλικ, μια προβολή ή ένα conversion). Οι advertisers μπορούν να επιλέξουν διαφορετικές στρατηγικές προσφορών ανάλογα με τους στόχους τους, τον προϋπολογισμό τους και τον τύπο της καμπάνιας που εκτελούν.
Brand Awareness – Το επίπεδο εξοικείωσης και αναγνώρισης που έχουν οι καταναλωτές με ένα brand. Είναι ένα μέτρο του πόσο γνωστό και αναγνωρίσιμο είναι ένα brand σε μια συγκεκριμένη αγορά ή μεταξύ ενός συγκεκριμένου κοινού–στόχου.
Breadcrumbs – Ένα στοιχείο πλοήγησης που δείχνει στον χρήστη την τρέχουσα θέση του μέσα σε ένα site ή μια εφαρμογή. Π.χ. Αρχική σελίδα > Ένδυση > Παπούτσια > Brand X > Προϊόν. Αυτό επιτρέπει την καλύτερη κατανόηση της δομής ενός site όσον αφορά το SEO, καθώς και παρέχει καλύτερη εμπειρία για τον χρήστη.
Broken links – Ένας σύνδεσμος σε ένα site που δεν είναι πλέον λειτουργικός επειδή η σελίδα δεν υπάρχει πλέον. Γνωστό και ως “404 Not Found”, το σφάλμα αυτό μπορεί να εμφανιστεί όταν η σελίδα έχει μετακινηθεί ή διαγραφεί.
C
Campaign (Καμπάνια) – Συντονισμός των διαδικτυακών διαφημιστικών προσπαθειών με στόχο την προώθηση ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή ενός brand για την αύξηση της επισκεψιμότητας του site, την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand και, τελικά, τη δημιουργία leads και πωλήσεων. Τέτοιες προσπάθειες περιλαμβάνουν το email marketing, τη διαφήμιση στα social media, το pay–per–click και το content marketing.
Content (Περιεχόμενο) – Διάφορες μορφές ψηφιακών μέσων, συμπεριλαμβανομένων κειμένων, εικόνων, βίντεο και ήχου, που χρησιμοποιούνται για την προώθηση ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή ενός brand στο διαδίκτυο.
Content Marketing – Μια στρατηγική ψηφιακού marketing που επικεντρώνεται στη δημιουργία και διανομή σημαντικού, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου για την προσέλκυση ενός συγκεκριμένου κοινού, με στόχο την προώθηση αγορών.
Conversion – Μια συγκεκριμένη ενέργεια (π.χ. πραγματοποίηση μιας αγοράς, συμπλήρωση μιας φόρμας, η εγγραφή σε ένα ενημερωτικό δελτίο κ.α.) στην οποία προβαίνει ένας χρήστης σε ένα site ή μια ψηφιακή πλατφόρμα. Αποτελεί συνήθως τον τελικό στόχο των προσπαθειών του ψηφιακού marketing.
Conversion API – Ένας τρόπος για τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν και να μετρούν την αποτελεσματικότητα των καμπανιών, παρακολουθώντας πότε ένας χρήστης ολοκληρώνει μια συγκεκριμένη ενέργεια (π.χ. πραγματοποίηση μιας αγοράς, συμπλήρωση μιας φόρμας κ.α.). Μπορεί να υλοποιηθεί με την προσθήκη ενός αποσπάσματος κώδικα στο website ή στην εφαρμογή, γνωστού ως tracking pixel, το οποίο στέλνει δεδομένα πίσω στο λογισμικό ανάλυσης όταν πραγματοποιείται ένα conversion.
Conversion Funnel – Μια οπτική αναπαράσταση των διαφόρων σταδίων από τα οποία περνάει ένας πελάτης προτού ολοκληρώσει μια επιθυμητή ενέργεια (π.χ. πραγματοποίηση μιας αγοράς, την συμπλήρωση μιας φόρμας κ.α.). Τα στάδια ενός conversion funnel περιγράφονται συνήθως ως επίγνωση > ενδιαφέρον > επιθυμία > δράση (AIDA).
Conversion Rate (Ποσοστό Μεταβολής) – Το ποσοστό των χρηστών που προβαίνουν σε μια επιθυμητή ενέργεια (π.χ. πραγματοποίηση μιας αγοράς, εγγραφή σε μια υπηρεσία κ.α.), επί του συνολικού αριθμού των χρηστών που επισκέπτονται ένα site ή μια σελίδα προορισμού.
Cookies – Μικρά αρχεία κειμένου που αποθηκεύονται στον υπολογιστή ή το κινητό ενός χρήστη από ένα site. Σκοπός τους είναι να θυμούνται τις προτιμήσεις των χρηστών, να διατηρούν τους χρήστες συνδεδεμένους, να εμφανίζουν στους χρήστες σχετικές διαφημίσεις και να μετρούν την επισκεψιμότητα του site και τα αναλυτικά στοιχεία.
Copy (Κείμενο) – Το κείμενο που χρησιμοποιείται για να ενημερώσει τους καταναλωτές σχετικά με ένα προϊόν και να τους ενθαρρύνει να προβούν σε μια συγκεκριμένη επιθυμητή ενέργεια (π.χ. πραγματοποίηση μιας αγοράς κ.α.).
Copywriting (Κειμενογράφιση) – Η διαδικασία δημιουργίας γραπτού περιεχομένου για το site με σκοπό την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Το SEO Copywriting είναι η φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης εκδοχή, που συμβάλλει τόσο στην ενίσχυση της κατάταξης του site στο google όσο και στην ικανοποίηση των χρηστών.
CRO (Conversion Rate Optimization) – Η διαδικασία βελτιστοποίησης ενός site, μιας σελίδας προορισμού ή μιας καμπάνιας για την αύξηση του ποσοστού των conversions. Το CRO είναι μια συνεχής διαδικασία, μια συνεχής προσπάθεια εντοπισμού νέων τρόπων για τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη και την αύξηση των πιθανοτήτων ο επισκέπτης να προβεί σε μια επιθυμητή ενέργεια.
CPA (Cost Per Acquisition) – Το κόστος του conversion ενός πελάτη, το οποίο υπολογίζεται διαιρώντας το συνολικό κόστος που δαπανήθηκε για τη δράση marketing με το συνολικό αριθμό των conversions.
CPC (Cost Per Click) – Το υψηλότερο ποσό που είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις για ένα κλικ στη διαφήμισή σου.
CPL (Cost Per Lead) – Το ποσό που πληρώνεις για κάθε lead που δημιουργείται από μια καμπάνια.
CPM (Cost Per Mille) – Το ποσό που πληρώνεις ανά χίλιες εμφανίσεις.
CRO (Conversion Rate Optimisation) – Η διαδικασία αύξησης του ποσοστού των conversions.
CTA (Call to Action) – Μια προτροπή σε μορφή κειμένου που οδηγεί το κοινό–στόχο να προβεί στην επιθυμητή ενέργεια (π.χ. Αγόρασε τώρα!). Μπορεί να είναι οτιδήποτε, από ένα κουμπί, μια δήλωση ή μέρος ενός κειμένου.
CTR (Click-Through Rate) – Το ποσοστό που προκύπτει από τη διαίρεση του αριθμού των ατόμων που έκαναν κλικ στη διαφήμισή σου με τον αριθμό των ατόμων που είδαν τη διαφήμισή σου (π.χ. CTR=κλικ/εμφανίσεις).
Customer Acquisition (Απόκτηση Πελατών) – Η διαδικασία απόκτησης νέων πελατών για μια επιχείρηση ή έναν οργανισμό. Είναι το πρώτο βήμα στον κύκλο ζωής του πελάτη και είναι κρίσιμο για την ανάπτυξη και την επιβίωση κάθε επιχείρησης. Οι στρατηγικές απόκτησης πελατών μπορούν να περιλαμβάνουν μια ποικιλία τακτικών, όπως η διαδικτυακή και η μη διαδικτυακή διαφήμιση, το SEO, το content marketing, το referral marketing και οι δημόσιες σχέσεις.
Customer Journey – Η πλήρης διαδικασία που διανύει ένας πελάτης όταν αλληλοεπιδρά με μια εταιρεία ή brand. Περιλαμβάνει όλα τα σημεία επαφής και τις εμπειρίες που έχει ένας πελάτης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πραγματοποίηση μιας αγοράς. Το ταξίδι του πελάτη συχνά απεικονίζεται ως χωνί, με την κορυφή του να αντιπροσωπεύει τα πρώτα στάδια της ευαισθητοποίησης και του ενδιαφέροντος και το κάτω μέρος του να αντιπροσωπεύει τα τελικά στάδια της λήψης αποφάσεων και της αγοράς.
D
Digital Marketing (Ψηφιακό marketing) – Η διαφήμιση και πώληση προϊόντων μέσω ψηφιακών τεχνολογιών που βασίζονται στο διαδίκτυο. Χρησιμοποιούνται κανάλια όπως οι μηχανές αναζήτησης, τα social media, το email και οι εφαρμογές για να προσεγγίσουν κοινό και να μετατρέψουν δυνητικούς πελάτες σε αγοραστές.
Display Advertising – Η διαδικασία διαφήμισης μέσω οπτικών μέσων, όπως διαφημιστικά banner, βίντεο και άλλες μορφές μέσων σε site και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών.
Domain – Ένα μοναδικό όνομα που προσδιορίζει ένα site ή κάποια άλλη σελίδα του διαδικτύου και χρησιμοποιείται για την πρόσβαση σε αυτήν μέσω ενός προγράμματος περιήγησης στο διαδίκτυο ή άλλης διαδικτυακής εφαρμογής (π.χ. example.com).
E
Ecommerce (Ηλεκτρονικό εμπόριο) – H αγορά και πώληση αγαθών και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου. Η χρήση λογισμικού ‘καλαθιού αγορών’ επιτρέπει στους πελάτες να επιλέγουν και να αγοράζουν προϊόντα και μπορεί να περιλαμβάνει λειτουργίες όπως ηλεκτρονικές πληρωμές, αξιολογήσεις πελατών και συστάσεις προϊόντων.
Email Marketing – Η διαφήμισης προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την αποστολή στοχευμένων, εξατομικευμένων μηνυμάτων σε έναν κατάλογο συνδρομητών. Επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να παραμένουν σε στενή επαφή με τους δυνητικούς πελάτες και τους επισκέπτες του site.
Engagement Rate – Μετρά τις αλληλεπιδράσεις σε μια συγκεκριμένη διαφημιστική δραστηριότητα και αναδεικνύει πόσο ενεργό είναι το κοινό με το περιεχόμενό σου. Υπολογίζεται ως εξής: Engagement rate (%) = Likes + Shares + Comments / Σύνολο ακολούθων x 100.
Evergreen Content – Περιεχόμενο που είναι φιλικό προς το SEO, πάντα σχετικό και επίκαιρο ανεξαρτήτως κουλτούρας, περιοχής και χρόνου.
F
Facebook Advertising – Η διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών στην κοινότητα του Facebook και σε όλη την πλατφόρμα του Facebook. Η στόχευση του κοινού βασίζεται στις πληροφορίες των χρηστών εντός της ίδιας της πλατφόρμας και το κόστος εξαρτάται από τα δημογραφικά στοιχεία, τον τύπο και την τοποθέτηση της διαφήμισης.
Facebook Audience Insights – Ένα εργαλείο του Facebook που επιτρέπει τη στόχευση του κοινού μέσω δημογραφικών στοιχείων, περιοχής, συμπεριφοράς κ.λπ. για μια εύκολα προσαρμόσιμη εμπειρία.
Facebook Business Page – Μια επιχειρηματική σελίδα προώθησης brands, προϊόντων και υπηρεσιών στην πλατφόρμα του Facebook για τους marketers ή τους διαφημιζόμενους.
G
Google Ads – Η υπηρεσία διαδικτυακής διαφήμισης της Google που επιτρέπει στους marketers να προσεγγίσουν τους καταναλωτές μέσω των σελίδων αναζήτησης της πλατφόρμας και των δικτύων προβολής της.
Google Algorithm – Μια καλοκουρδισμένη μηχανή συστημάτων που επιτρέπει στη μηχανή αναζήτησης να καθορίζει την κατάταξη με την οποία θα τοποθετηθεί κάθε site που παρουσιάζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ενημερώνεται με υψηλή συχνότητα για να παρέχει όσο το δυνατόν πιο ακριβή και αξιόπιστα αποτελέσματα, καθώς λέγεται ότι είναι τόσο περίπλοκη ώστε να μην επιτρέπει στους marketers να την εκμεταλλεύονται για να πετύχουν υψηλότερη κατάταξη.
Google Analytics – Μια πλατφόρμα λογισμικού που επιτρέπει στους marketers να έχουν μετρήσιμα αποτελέσματα για την απόδοση της διαφήμισής τους και να παρακολουθήσουν τις επιδόσεις των sites και των εφαρμογών τους. Η μορφή των αποτελεσμάτων ποικίλλει (αριθμός επισκεπτών, το customer journey τους κ.λπ.).
GTM (Google Tag Manager) – Ένα εργαλείο που επιτρέπει τη δημιουργία και την ενημέρωση ετικετών (τμήματα κώδικα) στο site σου για να την ευκολότερη και ταχύτερη παρακολούθηση του customer journey των πελατών.
H
Hashtag – Μια ετικέτα μετα-δεδομένων με το σύμβολο ‘#’ που επιτρέπει στους χρήστες των social media να βρουν περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει και αντίστοιχα να μοιραστούν πληροφορίες για ένα θέμα είτε συγκεκριμένο είτε ευρύ.
HTML (Hyper Text Markup Language) – Η τυποποιημένη γλώσσα κώδικα που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη websites.
HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) – Το πρωτόκολλο που διασφαλίζει την επικοινωνία και τη μεταφορά δεδομένων μεταξύ ενός προγράμματος περιήγησης στο διαδίκτυο και ενός δικτυακού τόπου. Το HTTP από την άλλη πλευρά στερείται κρυπτογράφησης και καθιστά το website σου ένα μη ασφαλές περιβάλλον επιρρεπές σε cyber επιθέσεις.
Hyperlink – Συχνά παρουσιάζεται ως μια υπογραμμισμένη, μπλε λέξη, πρόταση ή εικόνα και όταν κάνεις κλικ σ’ αυτό σε ανακατευθύνει στην ανάλογη διεύθυνση URL που περιγράφεται στο εν λόγω κείμενο ή εικόνα.
I
Impression – Μετρά πόσο συχνά οι διαφημίσεις σου εμφανίζονταν στην οθόνη του κοινού–στόχου σου. Διαφορετικό από το Reach, το impression είναι οι φορές που το περιεχόμενό σου εμφανίστηκε σε μια οθόνη και όχι πόσοι άνθρωποι είδαν αυτό το περιεχόμενο (Reach).
Influencer marketing – Μια στρατηγική marketing που περιγράφει τη συνεργασία ενός brand με ένα άτομο με μεγάλη επιρροή και ακόλουθους στα social media για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας σε μεγαλύτερο κοινό. Πρόκειται για μια στρατηγική που αναμένεται να ανθίσει ακόμη περισσότερο το 2023.
Inbound links – Ένας σύνδεσμος που οδηγεί στο site σου, από διαφορετικό site.
J
JavaScript – Μια γλώσσα προγραμματισμού που επιτρέπει διαδραστικά εφέ μέσα σε ιστοσελίδες που προσελκύουν τον χρήστη.
K
Keyword – Μια λέξη που χρησιμοποιείται συνήθως για την εύρεση συγκεκριμένου περιεχομένου, προσδίδοντας ομοιομορφία στην πλοήγηση των αναζητήσεων και βελτιστοποιώντας τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το SEO βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτά.
KPI (Key Performance Indicator) – Μετράει πόσο αποτελεσματικά επιτυγχάνονται οι επιχειρηματικοί στόχοι ενός έργου, μιας εταιρείας ή μιας ομάδας. Διαφορετικά από τα Metrics, τα KPI αφορούν ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό αποτέλεσμα π.χ. Αύξηση των πωλήσεων.
L
Landing Page – Η σελίδα στην οποία “προσγειώνεται” ένας επισκέπτης αφού κάνει κλικ σε μια διαφήμιση. Στόχος της είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας και των conversions.
Landing Page Optimization – Η διαδικασία βελτίωσης του περιεχομένου μιας σελίδας προορισμού με στόχο την ενθάρρυνση των πελατών προς μια επιθυμητή ενέργεια, όπως τα conversions.
Lead – Ένας δυνητικός πελάτης ή ένα άτομο που έχει αλληλοεπιδράσει με το brand σου κατά τη διάρκεια μιας προσπάθειας marketing. Qualified leads είναι εκείνα που είναι πιο σίγουρο ότι θα οδηγήσουν στην επιθυμητή ενέργεια π.χ. Αγορά.
Lead Generation – Το conversion (μετατροπή) δυνητικών πελατών σε πελάτες που πληρώνουν.
Link Building – Η διαδικασία απόκτησης hyperlinks από άλλα site προς το δικό σου με σκοπό την αύξηση της ορατότητας και της επισκεψιμότητας σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Long-Tail Keywords – Μεγαλύτερες, πιο συγκεκριμένες φράσεις που χρησιμοποιούνται κατά την αναζήτηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Τείνουν να είναι πιο στοχευμένες και λιγότερο ανταγωνιστικές από τις γενικές λέξεις (keywords), αλλά πιο φιλικές προς το SEO με δυνατότητα να οδηγήσουν πιο εξειδικευμένη επισκεψιμότητα σε ένα site.
M
Marketing Funnel – Μια οπτική αναπαράσταση της διαδρομής που διανύει ένας πελάτης καθώς ενημερώνεται για ένα προϊόν, σκέφτεται να το αγοράσει και στη συνέχεια πραγματοποιεί την αγορά. Γνωστό και ως μοντέλο AIDA, τα στάδια περιλαμβάνουν: Ενημέρωση > Ενδιαφέρον > Αξιολόγηση/ Επιθυμία > Αγορά/ Δράση.
Metric – Μια μετρήσιμη αξία μιας συγκεκριμένης ενέργειας σε μια καμπάνια ψηφιακού marketing που παρακολουθεί την απόδοση και την πρόοδό της. Διαφορετικό από τα KPI, ένα metric χρησιμοποιείται για λειτουργικές και τακτικές μετρήσεις χωρίς συγκεκριμένο στόχο.
Micro-moments – Στιγμές σε ένα customer journey που ο δυνητικός πελάτης παρουσιάζει υψηλές προθέσεις ή παρορμητισμό συνήθως μέσω της χρήσης κινητών συσκευών. Εξερευνάει ή ερευνά το περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει και καταλήγει αυθόρμητα σε μια επιθυμητή ενέργεια, όπως μια αγορά. Η ύπαρξη εξαιρετικά σχετικού, υψηλής ποιότητας περιεχομένου, εύκολα προσβάσιμου μέσω κινητών συσκευών με ισχυρά CTA ενισχύουν τα micro-moments.
Mobile-first – Μια στρατηγική ψηφιακού marketing που δίνει προτεραιότητα στην έκδοση ενός site για κινητά και μια προσέγγιση που ευνοεί έναν φιλικό προς τα κινητά σχεδιασμό, ο οποίος έχει γίνει όλο και πιο διαδεδομένος τα τελευταία χρόνια.
Mobile Marketing – Μια πολυκαναλική στρατηγική marketing που στοχεύει στη διαφήμιση μέσω SMS, push notifications, εφαρμογών, βελτιστοποιημένων για κινητά websites και social media. Τα πλεονεκτήματά του έγκεινται στο ότι προσεγγίζει τους πελάτες με πιο προσωπικό και εξατομικευμένο τρόπο.
Multi-Channel Marketing – Η συντονισμένη χρήση πολλαπλών καναλιών marketing, όπως websites, social media, email, έντυπες διαφημίσεις κ.λπ. για την επίτευξη περισσότερων πελατών και impressions.
O
Off-Page Optimisation – Ένα σύνολο στρατηγικών εκτός του website που βελτιώνουν την απόδοσή του στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τέτοιες στρατηγικές μπορεί να περιλαμβάνουν backlinks υψηλής ποιότητας, παρουσία στα social media ή video marketing. Αυτοί οι παράγοντες βελτιώνουν την εμπιστοσύνη και την αναγνωρισιμότητα της brand και φέρνουν υψηλότερες κατατάξεις.
Omnichannel marketing – Μια στρατηγική που χρησιμοποιεί πολλαπλά κανάλια για να συνδεθεί με τους πελάτες, όπως το email, τα social media, τις εφαρμογές και τις δια ζώσης αλληλεπιδράσεις. Ο στόχος είναι να παρέχεται μια ολοκληρωμένη εμπειρία πελάτη σε όλα τα κανάλια, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο την αφοσίωση των πελατών και τις πωλήσεις.
On-Page Optimisation – Ένα σύνολο στρατηγικών εντός του website που βελτιώνουν την απόδοσή του στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τέτοιες στρατηγικές μπορεί να περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου, των εικόνων και της δομής μιας ιστοσελίδας, καθώς και τη χρήση λέξεων–κλειδιών και meta tags. Αυτοί οι παράγοντες βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο και τη θεματολογία μιας ιστοσελίδας και να προσδιορίσουν τη συνάφεια της, γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί σε υψηλότερα ποσοστά engagement και conversions.
Organic Traffic – Οι επισκέπτες που εισέρχονται σ’ ένα site μέσω μη αμειβόμενων αποτελεσμάτων αναζήτησης, σε αντίθεση με την πληρωμένη διαφήμιση ή άλλες πληρωμένες προωθητικές ενέργειες.
P
Page View – Μετρά τον αριθμό των φορών που μια συγκεκριμένη σελίδα σε ένα site έχει προβληθεί από τους χρήστες. Χρησιμοποιείται ως βασικό μέτρο της επισκεψιμότητας του site και μπορεί να παρακολουθείται και να μετράται με τη χρήση εργαλείων web analytics.
Paid Media – Οποιοσδήποτε τύπος διαφήμισης που απαιτεί πληρωμή για την προσέγγιση ενός κοινού–στόχου. Τα πληρωμένα μέσα περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα διαφημιστικών πλατφορμών, όπως τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις, διαφημίσεις σε εφημερίδες και περιοδικά, διαφημιστικές πινακίδες και διαδικτυακές διαφημίσεις. Οι καμπάνιες πληρωμένων μέσων μπορούν να είναι επωφελείς για τις επιχειρήσεις, καθώς τους επιτρέπουν να στοχεύουν συγκεκριμένα κοινά και να μετρούν τα αποτελέσματα των διαφημιστικών τους προσπαθειών μέσω διαφόρων μετρήσεων.
Performance Max Campaigns – Καμπάνιες marketing που είναι ειδικά σχεδιασμένες και βελτιστοποιημένες για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης ή του επιθυμητού αποτελέσματος (πωλήσεις, leads ή click–throughs). Συνήθως υλοποιούνται με τη χρήση εξελιγμένων τεχνολογιών marketing, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, οι καμπάνιες αυτές χρειάζονται συνεχή παρακολούθηση και συχνές βελτιστοποιήσεις για καλύτερα αποτελέσματα.
Personalization (εξατομίκευση) – Η διαδικασία προσαρμογής προϊόντων, υπηρεσιών ή περιεχομένου στις ατομικές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις ενός πελάτη.
PPC (Pay-Per-Click) – Ένα μοντέλο διαδικτυακής διαφήμισης στο οποίο οι advertisers πληρώνουν ένα ποσό κάθε φορά που γίνεται κλικ σε μία από τις διαφημίσεις τους. Χρησιμοποιείται συνήθως σε μηχανές αναζήτησης και social media και αποτελεί έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο για τις επιχειρήσεις να προωθήσουν στοχευμένη επισκεψιμότητα στο website τους.
Q
Quality Score – Μετρητής που χρησιμοποιείται από τις μηχανές αναζήτησης, συγκεκριμένα από τη Google, για τη μέτρηση της συνάφειας και της χρησιμότητας μιας διαφήμισης για τον χρήστη. Μια υψηλότερη βαθμολογία Quality Score οδηγεί συνήθως σε χαμηλότερη CPC και υψηλότερη θέση διαφήμισης.
Query – Το αίτημα για πληροφορίες που εισάγεται σε μια μηχανή αναζήτησης ή σε μια βάση δεδομένων. Όταν ένας χρήστης υποβάλλει ένα ερώτημα, η μηχανή αναζήτησης ή η βάση δεδομένων θα αναζητήσει στο περιεχόμενο της για να βρει τα πιο σχετικά αποτελέσματα.
QR code (Quick Response code) – Ένα barcode που αποθηκεύει διάφορους τύπους δεδομένων, όπως διευθύνσεις URL, πληροφορίες επικοινωνίας και κείμενο. Μπορούν να σαρωθούν εύκολα από την κάμερα ενός smartphone ή από μια εφαρμογή ανάγνωσης κωδικών QR και χρησιμοποιείται για την προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών ή εκδηλώσεων παρέχοντας εύκολη πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες ή sites.
R
Rankings (Κατατάξεις) – Η θέση ενός site ή μιας ιστοσελίδας στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERP) όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί αναζήτηση με συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις κλειδιά. Τα site κατατάσσονται με βάση τη συνάφεια και το κύρος του περιεχομένου τους, καθώς και τη συνάφεια του ιστοτόπου τους με το ερώτημα αναζήτησης.
Reach – Ο αριθμός των ατόμων ή των νοικοκυριών που εκτίθενται σε ένα μήνυμα marketing, μια διαφήμιση ή μια καμπάνια. Διαφορετικό από το Impressions, το Reach είναι το πόσοι άνθρωποι έχουν δει το περιεχόμενό σου και όχι οι φορές που το περιεχόμενό σου έχει εμφανιστεί σε μια οθόνη (Impressions).
Referral Marketing – Μια στρατηγική που ενθαρρύνει τους υπάρχοντες πελάτες να συστήσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στους φίλους, την οικογένεια και τα δίκτυά τους. Αποτελεί μια μορφή marketing από στόμα σε στόμα για την αποτελεσματική απόκτηση πελατών, καθώς οι άνθρωποι τείνουν να εμπιστεύονται περισσότερο τις συστάσεις από φίλους και συγγενείς παρά την παραδοσιακή διαφήμιση.
Remarketing – Μια μορφή διαδικτυακής διαφήμισης που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να στοχεύουν σε χρήστες που έχουν αλληλοεπιδράσει προηγουμένως με το site, την εφαρμογή ή τη σελίδα τους στα social media. Στόχος του remarketing είναι η επανασύνδεση με χρήστες που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης, αλλά δεν έχουν ακόμη μετατραπεί σε πελάτες.
Retention Marketing – Στρατηγική που χρησιμοποιείται για να κρατήσει τους πελάτες δεσμευμένους και να επιστρέφουν σε μια επιχείρηση με την πάροδο του χρόνου. Επικεντρώνεται στη διατήρηση και τη βελτίωση της σχέσης με τους υπάρχοντες πελάτες και όχι αποκλειστικά στην απόκτηση νέων. Οι προσπάθειες retention marketing μπορεί να περιλαμβάνουν email καμπάνιες, loyalty programs, εξατομικευμένες προσφορές και άριστη εξυπηρέτηση πελατών.
ROAS (Return on Advertising Spend) – Μετρά την αποδοτικότητα μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Υπολογίζεται διαιρώντας τα έσοδα που παράγονται με τη διαφημιστική δαπάνη.
ROI (Return on Investment) – Μετρά την αποδοτικότητα μιας επένδυσης. Υπολογίζεται διαιρώντας την απόδοση μιας επένδυσης με το κόστος της επένδυσης.
S
Search Engine – Ένα πρόγραμμα λογισμικού ή μια υπηρεσία που πραγματοποιεί αναζήτηση σε μια συλλογή ιστοσελίδων, εικόνων, βίντεο ή άλλων τύπων διαδικτυακού περιεχομένου ως απάντηση σε ερώτημα ενός χρήστη, όπως το Google, το Bing ή το Yahoo.
Search Intent – Ο λόγος για τον οποίο ένας χρήστης πραγματοποιεί μια αναζήτηση, ή ο στόχος που προσπαθεί να επιτύχει με το ερώτημά του. Η κατανόηση αυτού βοηθά τους marketers να δημιουργήσουν πιο σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο και να βελτιώσουν τις καμπάνιες SEO και PPC.
SEM (Search Engine Marketing) – Η διαδικασία προώθησης ενός site ή μιας ιστοσελίδας με την αύξηση της ορατότητάς του στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs) μέσω πληρωμένης διαφήμισης.
SEO (Search Engine Optimisation) – Η διαδικασία βελτίωσης της ορατότητας και της κατάταξης ενός site ή μιας ιστοσελίδας στα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης.
SERPs (Search Engine Results Pages) – Η σελίδα που εμφανίζεται σε ένα πρόγραμμα περιήγησης (web browser) αφού ένας χρήστης εισάγει ένα ερώτημα σε μια μηχανή αναζήτησης. Εμφανίζεται ως ένας κατάλογος συνδέσμων προς ιστοσελίδες που η μηχανή αναζήτησης θεωρεί σχετικές και έγκυρες με βάση το ερώτημα του χρήστη.
Sitemap – Ένα αρχείο XML που απαριθμεί τις διευθύνσεις URL ενός site, μαζί με πρόσθετες πληροφορίες για κάθε διεύθυνση URL, όπως πότε ενημερώθηκε τελευταία φορά, πόσο συχνά αλλάζει και πόσο σημαντική είναι σε σχέση με άλλες διευθύνσεις URL του site. Τα sitemaps χρησιμοποιούνται από τις μηχανές αναζήτησης για την αποτελεσματικότερη ευρετηρίαση των σελίδων ενός δικτυακού τόπου και, συνεπώς, για την ακριβέστερη παραγωγή αποτελεσμάτων.
Site Navigation (Πλοήγηση Ιστοσελίδας) – Ο τρόπος με τον οποίο οι επισκέπτες κινούνται σε ένα site. Αναφέρεται στους συνδέσμους και τα συστήματα μενού που επιτρέπουν στους επισκέπτες να έχουν πρόσβαση σε διάφορες σελίδες και τμήματα ενός δικτυακού τόπου. Η πλοήγηση πρέπει να είναι σαφής και διαισθητική και να προσφέρει ικανοποιητική εμπειρία χρήσης.
Social Media Marketing – Η χρήση πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Περιλαμβάνει τη δημιουργία και την κοινοποίηση περιεχομένου σε κανάλια social media για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand, τη δημιουργία leads και την αύξηση της επισκεψιμότητας του site.
Social Media Traffic – Ο αριθμός των επισκεπτών και του engagement σε ένα site ή μια σελίδα που προέρχεται από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter και το LinkedIn. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει likes, κοινοποιήσεις, σχόλια και κλικ σε συνδέσμους που κοινοποιούνται στα social media. Η ανάλυσή του μπορεί να βελτιώσει τη στρατηγική των social media και να κατανοήσει καλύτερα το κοινό.
Social media platforms (Πλατφόρμες Κοινωνικών Μέσων) – Διαδικτυακές εφαρμογές ή sites που επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργούν και να μοιράζονται περιεχόμενο ή να συμμετέχουν στην κοινωνική δικτύωση. Έχουν σχεδιαστεί για να διευκολύνουν την επικοινωνία, τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών και μέσων μεταξύ των χρηστών. Τέτοιες πλατφόρμες είναι το Facebook, το Instagram, το TikTok, το Twitter, το LinkedIn και πολλές άλλες.
SSL Certificate (Secure Sockets Layer Certificate) – Ένας τύπος ψηφιακού πιστοποιητικού που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ασφαλούς, κρυπτογραφημένης σύνδεσης μεταξύ ενός διακομιστή ιστού και ενός προγράμματος περιήγησης στο διαδίκτυο. Χρησιμοποιούνται για την ασφάλεια διαδικτυακών συναλλαγών και την προστασία ευαίσθητων πληροφοριών, όπως αριθμοί πιστωτικών καρτών, πληροφορίες login και προσωπικά δεδομένα.
Storytelling – Η χρήση τεχνικών αφήγησης για τη δημιουργία συναρπαστικού και ελκυστικού περιεχομένου που συμβάλλει στην δημιουργία μιας συναισθηματικής σύνδεσης ενός brand με το κοινό του. Μια αφήγηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει το μήνυμα πιο αξιομνημόνευτο και να δημιουργήσει μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία πελάτη.
Style Guide – Ένα έγγραφο που περιγράφει τις κατευθυντήριες γραμμές και τις βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία και τη διανομή περιεχομένου σε όλα τα ψηφιακά κανάλια, ώστε να διασφαλίζεται η συνέπεια και η συνοχή στην ανταλλαγή μηνυμάτων και την επωνυμία μιας εταιρείας ή ενός οργανισμού. Περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τη φωνή/τον τόνο του brand, τα μηνύματα του brand, τα οπτικά στοιχεία κ.λπ.
T
Target Audience – Η συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων (όσον αφορά δημογραφικές, γεωγραφικές, συμπεριφορικές ή ψυχογραφικές πληροφορίες) την οποία μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός προσπαθεί να προσεγγίσει με τις προσπάθειες marketing της. Ο προσδιορισμός και η κατανόησή του αποτελούν σημαντικό βήμα για τη δημιουργία αποτελεσματικών καμπανιών marketing.
TOF Marketing (Top-Of-Funnel Marketing) – Το πρώτο στάδιο του customer journey που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της ευαισθητοποίησης και του ενδιαφέροντος για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Ο στόχος του TOF marketing είναι να προσελκύσει πιθανούς πελάτες και να τους παρουσιάσει ένα brand, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
Tracking cookie – Ένα μικρό αρχείο κειμένου που τοποθετείται στη συσκευή ενός χρήστη όταν επισκέπτεται ένα site. Το cookie χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση της δραστηριότητας περιήγησης και των προτιμήσεων του χρήστη για την εξατομίκευση της εμπειρίας του στο site ή για την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων.
Traffic – Ο αριθμός των επισκεπτών ή χρηστών που επισκέπτονται ένα site. Αποτελεί μέτρο της δημοτικότητας και σημαντική μέτρηση για τις επιχειρήσεις και τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων που πρέπει να παρακολουθούν και να αναλύουν.
U
UGC (User-Generated Content) – Οποιαδήποτε μορφή περιεχομένου που δημιουργείται από τους χρήστες ενός site, μιας εφαρμογής ή άλλου ψηφιακού προϊόντος. Μπορεί να περιλαμβάνει πράγματα όπως σχόλια, κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο και αναρτήσεις στα social media. Εντάσσεται στο οργανικό marketing, στο οποίο οι χρήστες δημιουργούν και διανέμουν περιεχόμενο για λογαριασμό του brand.
UI (User Interface) – Το μέρος ενός λογισμικού ή ψηφιακού προϊόντος με το οποίο αλληλοεπιδρά ο χρήστης, συμπεριλαμβανομένης της διάταξης, του σχεδιασμού και της συνολικής εμφάνισης και αίσθησης του προϊόντος. Ο στόχος του σχεδιασμού UI είναι να καταστήσει το προϊόν εύχρηστο και εύκολο στην πλοήγηση και να παρέχει μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τον χρήστη.
URL (Universal Resource Locator) – Η διεύθυνση μιας συγκεκριμένης ιστοσελίδας ή κάποιας άλλης σελίδας του διαδικτύου. Είναι αυτό που βλέπεις στην κορυφή του προγράμματος περιήγησής σου όταν επισκέπτεσαι ένα site και χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό και την ανάκτηση της ιστοσελίδας.
User Engagement – Το επίπεδο ενδιαφέροντος και συμμετοχής των χρηστών σε ένα site, μια εφαρμογή ή άλλο ψηφιακό προϊόν. Η μέτρηση του χρόνου παραμονής στο site, του αριθμού των σελίδων που επισκέφθηκαν ή του αριθμού των επισκέψεων που επιστρέφουν μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη πληροφορία για τους marketers κατά τη δημιουργία της επόμενης καμπάνιας τους για το συγκεκριμένο προϊόν.
UX (User Experience) – Η συνολική εμπειρία ενός ατόμου που χρησιμοποιεί ένα προϊόν, σύστημα ή υπηρεσία. Περιλαμβάνει όλες τις πτυχές της αλληλεπίδρασης του τελικού χρήστη με την εταιρεία, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της. Στόχος του σχεδιασμού UX είναι η δημιουργία μιας θετικής εμπειρίας που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του χρήστη και να ικανοποιεί τους στόχους του, ενώ παράλληλα να είναι αποτελεσματική, εύχρηστη και αισθητικά ευχάριστη.
V
Video Marketing – Η χρήση περιεχομένου βίντεο για την προώθηση ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή ενός brand. Μπορεί να περιλαμβάνει μια ποικιλία μορφών βίντεο, όπως live streaming, επεξηγηματικά βίντεο, επιδείξεις προϊόντων, μαρτυρίες πελατών ή και κινουμένων σχεδίων. Είναι γνωστό ότι αυξάνει την αναγνωρισιμότητα του brand, δημιουργεί leads και προωθεί τις πωλήσεις με πιο αποτελεσματικό τρόπο για την ευελιξία και την ευκολία engagement του.
Visits (Επισκέψεις) – Μια μεμονωμένη περίπτωση πρόσβασης ενός χρήστη σε έναν site. Είναι ένας τρόπος μέτρησης του αριθμού των μοναδικών χρηστών που έχουν αποκτήσει πρόσβαση σε έναν site ή σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες. Ο αριθμός των επισκέψεων σε έναν site υποδεικνύει τη δημοτικότητά του και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο της επιτυχίας ενός site ή μιας καμπάνιας ψηφιακού marketing.
Voice search (Φωνητική αναζήτηση) – Μια τεχνολογία που επιτρέπει στους χρήστες να εκτελούν ένα ερώτημα αναζήτησης μιλώντας σε μια συσκευή αντί να το πληκτρολογούν. Η ενσωμάτωση φωνητικής αναζήτησης στο site σου προϋποθέτει ότι το site διαθέτει υψηλής ποιότητας, ξεκάθαρο, ενημερωτικό και ευανάγνωστο περιεχόμενο που απαντά στις ερωτήσεις που είναι πιθανό να θέσουν οι χρήστες κατά την αναζήτηση με τη φωνή.
W
Webinar – Μια ζωντανή διαδικτυακή εκδήλωση που επιτρέπει στους συμμετέχοντες να αλληλοεπιδρούν με τον παρουσιαστή σε πραγματικό χρόνο. Τα διαδικτυακά σεμινάρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάφορους σκοπούς, όπως η δημιουργία πρωτοβουλιών, οι επιδείξεις προϊόντων και η δέσμευση πελατών.
Website Analytics – Η συλλογή, μέτρηση, ανάλυση και το reporting δεδομένων σχετικά με τη χρήση του site. Οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιούνται συχνά για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη, τη βελτίωση της απόδοσης του site και τη λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων σχετικά με το περιεχόμενο και τις στρατηγικές marketing.
Wireframe – Μια απλουστευμένη οπτική αναπαράσταση μιας ιστοσελίδας ή μιας εφαρμογής, που χρησιμοποιείται στα αρχικά στάδια του σχεδιασμού ενός user interface. Συνήθως δείχνει τη διάταξη στοιχείων όπως κείμενο, εικόνες και κουμπιά, αλλά δεν περιλαμβάνει χρώμα, τυπογραφία ή λεπτομερή γραφικά. Χρησιμοποιείται συνήθως για τον σχεδιασμό της δομής και της λειτουργικότητας ενός site ή μιας εφαρμογής και για την επικοινωνία των ιδεών σχεδιασμού με τους ενδιαφερόμενους.
X
XML File (Extensible Markup Language File) – Μια γλώσσα σήμανσης που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση και τη μεταφορά δεδομένων. Είναι μια ευέλικτη και επεκτάσιμη μορφή που επιτρέπει στους προγραμματιστές να δημιουργούν τις δικές τους ετικέτες και χαρακτηριστικά, καθιστώντας την κατάλληλη για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών.
Y
YouTube Advertising – Η διαδικασία τοποθέτησης διαφημίσεων στην πλατφόρμα YouTube για την προσέγγιση συγκεκριμένου κοινού και την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Το YouTube προσφέρει μια ποικιλία μορφών διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων βίντεο με δυνατότητα παράλειψης και χωρίς δυνατότητα παράλειψης, διαφημίσεων display και sponsored cards.
Γιατί είναι σημαντικό να παραμένεις ενήμερος για τους όρους και τις τάσεις στο ψηφιακό marketing;
- Η κατανόησή τους θα σε βοηθήσει να παραμείνεις ενήμερος για τις τελευταίες τεχνολογίες, πλατφόρμες και στρατηγικές και θα σου δώσει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών. Μείνε λοιπόν ενημερωμένος σχετικά με τις τελευταίες πλατφόρμες social media, τις επιλογές στόχευσης διαφημίσεων και τα εργαλεία ανάλυσης.
- Μπορείς να εντοπίσεις νέες ευκαιρίες για να προσεγγίσεις και να δεσμεύσεις το κοινό–στόχο σου. Για παράδειγμα, εάν η επιχείρησή σου κατανοεί την αυξανόμενη δημοτικότητα μιας συγκεκριμένης πλατφόρμας ή τάσης στα social media, μπορείς να αναπτύξεις μια στρατηγική για να την εκμεταλλευτείς προς όφελος του brand σου.
- Σε βοηθά να προσαρμοστείς στις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Για παράδειγμα, αν καταλάβεις ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν κινητές συσκευές μπορείς να βελτιστοποιήσεις το site σου και τις καμπάνιες marketing για κινητά, γεγονός που θα βοηθήσει να προσεγγίσεις και να δεσμεύσεις αυτούς τους καταναλωτές πιο αποτελεσματικά.
- Η επιχείρησή σου θα είναι καλύτερα εξοπλισμένη για να μετρά και να αναλύει τα αποτελέσματα των καμπανιών marketing, να βελτιστοποιεί τις στρατηγικές της και να βελτιώνει την απόδοση των επενδύσεών της.
Συνοψίζοντας, είτε είσαι μέρος του industry είτε απλά έχεις μια άγνωστη λέξη η ενημέρωση σχετικά με τους βασικούς όρους και τις τάσεις του ψηφιακού marketing ειδικά εν έτη 2023 θα σου φανεί σίγουρα χρήσιμη. Πάρε αυτές τις συμβουλές, προσάρμοσέ τις στο δικό σου brand ή ανάγκες, υλοποίησε τις με τον τρόπο σου και σίγουρα θα δεις την επιχείρησή σου να απογειώνεται.
Μείνε ενήμερος για όλα τα Digital νέα!
Επικοινωνησε μαζι μας