Τα 10 Βήματα Μιας SEO Στρατηγικής

Τα 10 Βήματα Μιας SEO Στρατηγικής

  • Αξιολόγηση της τρέχουσας απόδοσης SEO
  • Ανάλυση SEO στρατηγικής των ανταγωνιστών
  • Ορισμός στόχων και KPIs
  • Ορισμός των Primary Keyword και Pillar Pages
  • Εύερση Long-tail Keywords και ορισμός Cluster Content
  • Audit site’s existing content
  • Get on – page SEO
  • Εύρεση και επιδιόρθωση τεχνικών σφαλμάτων
  • Build off – page SEO
  • Ανάλυση και επαναπροσδιορισμός στρατηγικής

Τι είναι το SEO;


Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά λοιπόν. Το Search Engine Optimization (S.E.O.) είναι η διαδικασία της βελτίωσης της εμφάνισης μιας ιστοσελίδας σε αποτελέσματα αναζήτησης στο Διαδίκτυο, καθώς και της επίδοσης της σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Σκοπός του SEO είναι να βοηθήσει μια ιστοσελίδα να βρεθεί πιο εύκολα από τους χρήστες του Διαδικτύου όταν αναζητούν για κάποιο θέμα σχετικό με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Μία ολοκληρωμένη στρατηγική SEO μπορεί να βελτίωσει την εμφάνιση της ιστοσελίδας σε μηχανές αναζήτησης

Ο  χρόνος ο οποίος μπορεί μια στρατηγική SEO να μας δώσει επαρκή δεδομένα και αποτελέσματα διαφέρει ανάλογα με την περίπτωση, τον κλάδο και την εταιρία. Συνήθως, απαιτούνται τουλάχιστον 4 για να δούμε τα πρώτα σημαντικά αποτελέσματα. Το Search Engine Optimization είναι ένας μαραθώνιος και σίγουρα χρειάζεται υπομονή.

Για μια ολοκληρωμένη στρατηγική SEO θα χρειαστούμε να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία όπως Google Analytics, Google Search Console, SEMrush (με συνδρομή) , Ahrefs (με συνδρομή), Screaming Frog . Απαραίτητος κρίνεται ο συνδυασμός αυτών των εργαλείων για την καλύτερη απόσοσή τους.

Ας δούμε τώρα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε.


Αξιολόγηση της τρέχουσας απόδοσης SEO


Για την αξιολόγηση της τρέχουσας απόδοσης S.E.O., είναι απαραίτητος ο συνδυασμός των παρακάτω μεθόδων.

  • Χρήση ενός website audit tool, για τον εντοπισμό τεχνικών ζητημάτων που μπορεί να επηρεάζουν την κατάταξή της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησής.
  • Ανάλυση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας και της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης σε σχέση με τον ανταγωνισμό και την πάροδο του χρόνου
  • Παρακολούθηση και ανάλυση του backlink profile της ιστοσελίδας. Έλεγχος του αριθμού και της ποιότητας των συνδέσμων.
  • Ανάλυση του περιεχομένου της ιστοσελίδας, για να δούμε εάν είναι σωστά τροποποιημένο για τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύουμε.

Ανάλυση S.E.O. στρατηγικής των ανταγωνιστών


Υπάρχουν αρκετά βήματα για την ανάλυση της S.E.O στρατηγικής των ανταγωνιστών.

Ξεκινάμε φυσικά από την αναγνώριση των άμεσων ανταγωνιστών της ιστοσελίδας μας.

Ανάλυση του backlink profile των ανταγωνιστών. Αυτό θα δώσει στη δική μας στρατηγική νέες ευκαιρίες και  ιδέες για backlinks και websites.

Έλεγχος του on-page S.E.O. Ανταγωνιστών. Θα μας δώσει την ευκαιρία να καταλάβουμε την δομή του περιεχομένου που χρησιμοποιούν αλλά και τα keywords τα οποία στοχεύουν.

Ανάλυση της στρατηγικής μάρκετινγκ του ανταγωνισμού. Παρακολούθηση του τύπου content που δημιουργούν οι ανταγωνιστές και πώς το προωθούν. Αυτό μπορεί να μας δώσει μια ιδέα για το τι λειτουργεί για αυτούς και τι πορούμε να κάνουμε διαφορετικά ώστε η δική μας ιστοσελίδα να ξεχωρίσει.

Και τέλος φυσικά πάντα να παρακολουθούμε την κατάταξη των ανταγωνιστών μας. Αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να δούμε πώς η στρατηγική SEO τους, επηρεάζει τις μηχανές ανζήτησης αλλά και την προβολή των ανταγωνιστών μας.

Με την ανάλυση της στατηγικής S.E.O των ανταγωνιστών μας, καταφέρνουμε να  διακρίνουμε  τομείς όπου μπορούμε να βελτιώσουμε τις δικές μας προσπάθειες SEO και να μείνουμε μπροστά από τον ανταγωνισμό.


Ορισμός στόχων και KPIs


Οι στόχοι ενός SEO project, μπορεί να ποικίλλουν ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες και τους στόχους μιας ιστοσελίδας. Ωστόσο, ορισμένοι από τους πιο κοινούς στόχους περιλαμβάνουν:

Αυξηση της οργανικής επισκεψιμότητας: Αυτό σημαίνει προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών σε έναν ιστότοπο μέσω μη πληρωμένων (οργανικών) αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Βελτίωση της κατάταξης της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης: Αύξηση της προβολής της ιστοσελίδα στις μηχανές αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ή φράσεις.

Αύξηση του brand awareness: Με την εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης για σχετικές λέξεις-κλειδιά με το brand του

Δημιουργία leads and sales: Με την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας, μία ιστοσελίδα, είναι σε θέση να δημιουργήσει περισσότερους δυνητικους πελάτες.

Για την μέτρηση της επιτυχίας των προσπαθειών SEO, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορα KPIs (Key Performance Indicators). Τα πιο συνηθισμένα KPIs για SEO περιλαμβάνουν:

Organic Traffic: Αυτός ο δείκτης μετρά τον αριθμό των επισκεπτών που έρχονται σε έναν ιστότοπο από οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Position tracking: Mπορούμε να παρακολουθήσουμε την κατάταξη ενός ιστότοπου για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ή φράσεις για να δούμε αν οι προσπάθειές στο SEO βελτιώνουν την προβολή.

Conversion rate: Αυτός ο δείκτης μετρά το ποσοστό των επισκεπτών που πραγματοποιούν μια επιθυμητή ενέργεια σε έναν ιστότοπο, όπως η συμπλήρωση μιας φόρμας ή η πραγματοποίηση μιας αγοράς.

Return on investment (ROI): Mπορούμε να υπολογίσουμε το ROI των προσπαθειών SEO σας συγκρίνοντας τα κέρδη που παράγονται από την οργανική επισκεψιμότητα με το κόστος των προσπαθειών μας στο SEO.

Θέτοντας συγκεκριμένους, σαφείς και μετρήσιμους στόχους και παρακολουθώντας τους σχετικούς δείκτες (KPIs), μπορούμε να μετρήσουμε την επιτυχία των προσπαθειών μας στο SEO και να λάβουμε αποφάσεις βάσει δεδομένων για να βελτιώσουμε τη στρατηγική μας.


Ορισμός των Primary Keyword και Pillar Pages


Το Primary Keyword είναι συνήθως ο πιο σημαντικός όρος για τον οποίο, μια ιστοσελίδα προσπαθεί να εμφανιστεί και να καταταχθεί στα αποτελέσματα αναζήτησης. Χρησιμοποιείται συχνά στον τίτλο και τις επικεφαλίδες της ιστοσελίδας, καθώς και σε όλο το περιεχόμενο.

Η σωστή και αποτελεσματική χρήση των Primary Keywords είναι σημαντικό μέρος μιας SEO στρατηγικής , επειδή βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας και να προσδιορίσουν πόσο σχετικό είναι με ένα συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησης. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να βοηθήσει την ιστοσελίδα να κατατάσσεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης για το συγκεκριμένο keyword, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και δυνητικά περισσότερα θετικά αποτελέσματα.

Οι Pillar Pages αποτελούν μια κεντρική, περιεκτική πηγή για ένα συγκεκριμένο θέμα. Οργανώνοντας πληροφορίες με σαφή και δομημένο τρόπο, οι Pillar Pages μπορούν να βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο ενός ιστότοπου και να καθορίσουν πόσο σχετικό είναι με ένα συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησης.

Για να βελτιστοποιήσουμε μια Pillar Page για τις μηχανες αναζήτησης, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε το Primary Keyword και σχετικούς όρους σε όλο το περιεχόμενο της σελίδας, με τρόπο φυσικό και χρήσιμο για τους αναγνώστες

Συμπερασματικά , η βελτιστοποίηση μιας Pillar Page για SEO περιλαμβάνει έναν συνδυασμό έρευνας λέξεων-κλειδιών (Primary Keywords) , δημιουργίας περιεχομένου υψηλής ποιότητας και σωστής σύνδεσης και μορφοποίησης.


Εύερση Long-tail Keywords και Cluster Content


Τα Long-tail keywords είναι λεπτομερείς φράσεις που είναι πιο συγκεκριμένες και μεγαλύτερες από τις πιο γενικές λέξεις-κλειδιά (short-tail keywords). Για παράδειγμα, ένα short-tail keyword μπορεί να είναι “παπούτσια,” ενώ ένα  long-tail keyword μπορείς να είναι  “γυναικεία κόκκινα ψηλά παπούτσια”.

Η χρήση long-tail keywords είναι μια αποτελεσματική στρατηγική για τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), επειδή είναι λιγότερο ανταγωνιστικές και μπορεί να είναι ευκολότερη η κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Επιπλέον, η στόχευση long-tail keywords μπορεί να βοηθήσει στην προσέλκυση ποιοτικότερης επισκεψιμότητας σε έναν ιστότοπο.

Η έννοια του Cluster content (ομαδοποιημενο περιεχόμενο) για το SEO περιλαμβάνει την οργάνωση του περιεχομένου του ιστότοπού μας σε κατηγορίες βάσει θεμάτων. Κάθε σύμπλεγμα (cluster) πρέπει να επικεντρώνεται γύρω από μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί ή φράση για την οποία θέλουμε να κατατάξουμε στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τα κύρια θέματα της ιστοσελίδας μας και πώς σχετίζονται μεταξύ τους οι σελίδες στον ιστότοπό μας.

Για να ομαδοποιήσουμε το περιεχόμενό μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ιεραρχία σελίδων με μια κύρια σελίδα “Pillar – Page” στην κορυφή που καλύπτει το κύριο θέμα και, στη συνέχεια, να δημιουργήσουμε υποσελίδες που καλύπτουν πιο συγκεκριμένες πτυχές του θέματος. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε internal linkinks για να συνδέσουμε τις σελίδες μέσα στο σύμπλεγμα και να βοηθήσουμε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ των σελίδων.

Ορισμένα tips για ομαδοποίηση περιεχομένου

  1. Επιλογή συγκεκριμένων, long tailed keywords για κάθε ομάδα.
  2. Οργανώση του περιεχοχμένου μας σε μια λογική ιεραρχία με μια βασική σελίδα (Pillar Page) και υποσελίδες (Cluster Content).
  3. Χρήση internal linking για τη σύνδεση του content.
  4. Χρήση header tags (H1, H2,H3) για να βοηθήσουμε τις μηχανές αναζήτησης να αντιληφθούν τη δομή και την ιεραρχία του content μας.
  5. Συχνή ενημέρωση του περιεχομένου

Εν κατακλείδι, η ομαδοποίηση του περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει στην βελτιστοποίηση ενός website και να κάνει πιο εύκολο στις μηχανές αναζήτησεις να κατανοήσουν τα θέματα και τη διασύνδεση τους μεσα σε ένα website.


Audit site's existing content


Το SEO Audit είναι μια διαδικασία για την αξιολόγηση της βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Ο στόχος ενός ελέγχου SEO (SEO Audit) είναι να εντοπίσει τυχόν ζητήματα που μπορεί να εμποδίζουν έναν ιστότοπο από την καλή κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και να κάνει συστάσεις για τη βελτίωση της προβολής και της κατάταξης του ιστότοπου.

Για να πραγματοποιήσουμε σωστά έναν έλεγχο SEO, ακολοθούμε τα εξής βήματα:

  • Eξετάζουμε τα τεχνικά ζητήματα του website, συμπεριλαμβανομένου της δομής του website, των URLs και γενικά την οργάνωση του περιεχομένου του website.
  • Eλέγχουμε τα on-page στοιχεία του website’s, όπως κεφαλίδες, τίτλους και περιγραφές του περιεχομένου, ώστε να βεβαιωθούμε ότι έχουν βελτιστοποιηθεί στα σχετικά keywords.
  • Ανάλυση του backlink προφίλ του website , συμπεριλαμβανομένης της ποιότητας και της συνάφειας των links που οδηγούν στο website.
  • Έλεχος της συμβατότητας και της ταχύτητας του website με mobile συσκευές.
  • Εξετάζουμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε τη παρουσία του website στα social media
  • Eντοπίζουμε τυχόν άλλους παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν την κατάταξη του website στις μηχανές αναζήτησης, όπως Local SEO και η παρουσία τυχόν “κακών” ή ανεπιθύμητων συνδέσμων.

Εκτελώντας ένα SEO Audit μπορούμε να εντοπίσουμε τομείς προς βελτίωση και να αναπτύξουμε μια στρατηγική για την αύξηση της προβολής και της κατάταξης του ιστότοπου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.


Get on – page SEO


Το On-page SEO αναφέρεται στην πρακτική της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων με σκοπό την υψηλότερη κατάταξη και την απόκτηση μεγαλύτερης σχετικής επισκεψιμότητας στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου, του κώδικα και άλλων στοιχείων μιας ιστοσελίδας.

Μερικά από τα βασικά στοιχεία του on-page SEO περιλαμβάνουν:

Title tags: Είναι το κείμενο που εμφανίζεται στις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERP) ως τίτλος . Θα πρέπει να είναι συνοπτικό και περιγραφικό και να περιλαμβάνει το keyword το οποίο θέλουμε να στοχεύσουμε.

Meta descriptions: Είναι μια σύντομη περίληψη του περιεχομένου που εμφανίζεται στα SERP κάτω από τον τίτλο. Θα πρέπει να είναι συνοπτικό και συναρπαστικό και να περιλαμβάνει το keyword

Headings: Headings ( H1, H2, κλπ.) χρησιμοποιούνται για να υποδείξουν την ιεραρχία του περιεχομένου και να διευκολύνουν τους αναγνώστες και τη μηχανή αναζήτησης να διαβάσουν τη σελίδα. Θα πρέπει να περιλαμβάνουν το keyword και να εμφανίζονται με λογικό και ιεραρχικό τρόπο.

Content: Το περιεχόμενο της σελίδας πρέπει να είναι σχετικό και ελκυστικό. Να περιλαμβάνει τo keyword, θα πρέπει επίσης να μορφοποιηθεί με τρόπο που να είναι εύκολο να κατανοηθεί και να αναγνωστεί από τον χρήστη.

URLs: Το URL της σελίδας πρέπει να είναι περιγραφικό και να περιλαμβάνει το keyword. Θα πρέπει να είναι εύκολο να διαβαστεί και να κατανοηθεί, και δεν πρέπει να είναι υπερβολικά μεγάλο.

Images: Οι εικόνες θα πρέπει να βελτιστοποιούνται με περιγραφικά ονόματα αρχείων και alt text, oπου μπορούν να βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης, να κατανοήσουν το περιεχόμενο των εικόνων και να βελτιώσουν την ορατότητα της σελίδας.

Βελτιστοποιώντας αυτά και άλλα στοιχεία μιας ιστοσελίδας,μπορούμε να βελτιώσουμε την ορατότητά της στα αποτελέσματα αναζήτησης και να αυξήσουμε την πιθανότητα να κάνουν κλικ σε αυτήν οι χρήστες.


Εύρεση & επιδιόρθωση τεχνικών σφαλμάτων (Technical SEO)


Το Technical SEO αναφέρεται στην πρακτική της βελτιστοποίησης ενός ιστότοπου για μηχανές αναζήτησης από τεχνική άποψη. Το technical SEO περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, όπως η βελτίωση της ανιχνευσιμότητας ενός website , η βελτιστοποίηση της ταχύτητας φόρτωσης του και η διόρθωση broken links.

Παρακάτω ακολουθούν κάποια από τα πιο συνηθισμένα technical θέματα:

Crawlability issues: Εάν οι μηχανές αναζήτησης δυσκολεύονται να ανιχνεύσουν το website, μπορεί να επηρεάσει την κατάταξή αυτού στο SERP. Τέτοια ζητήματα εμφανίζονται συνήθως εξ αιτίας ορισμένων broken links, σφάλματα στο robots.txt file και διπλότυπο περιεχόμενο.

Loading speed issues:  Οι συνήθεις αιτίες της αργής ταχύτητας φόρτωσης είναι μεγάλα αρχεία εικόνας, κακώς βελτιστοποιημένο κώδικας.

Mobile-friendliness issues: Με την αυξανόμενη χρήση κινητών συσκευών για πρόσβαση στο διαδίκτυο, είναι σημαντικό το website na είναι φιλικός προς κινητές συσκευές. Τα συνηθέστερα ζητήματα είναι: μικρό κείμενο, περιεχόμενο που δεν μπορεί να αναπαραχθεί από κινητές συσκευες και περιεχόμενο που είναι μεγαλύτερο από την οθόνη.

Duplicate content issues: Το διπλότυπο περιεχόμενο μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στις μηχανές αναζήτησης και να μειώσει το authority του website. Οι συνήθεις αιτίες διπλότυπου περιεχομένου είναι: αντιγραμμένο περιεχόμενο από άλλα website και πολλαπλές διευθύνσεις URL για το ίδιο περιεχόμενο.

Meta tags and header tags issues: Τα συνήθη ζητήματα στους τίτλους και τις περιγραφές είναι: Tags που λείπουν ή διπλότυπα και Tags που δεν είναι σχετικά ή περιγραφικά.

Εντοπίζοντας και διορθώνοντας αυτά τα τεχνικά ζητήματα , μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και να παρέχουμε καλύτερη εμπειρία στους χρήστες.


Build off – page SEO


To Off-page SEO αναφέρεται στις δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε εκτός του δικού μας website για να βελτιώσουμε την κατάταξή του στις μηχανές αναζήτησης. Μερικά παραδείγματα δραστηριοτήτων Off-page SEO περιλαμβάνουν:

Link building: απόκτηση υψηλής ποιότητας backlinks από άλλα websites.

Social media marketing: ενεργή παρουσία σε social media πλατφόρμες.

Brand mentions: αναφορές του δικού μας brand σε άλλα websites, blogs, και social media.

Online reviews: Ενθάρρυνση των χρηστών, να αφήνουν θετικές κριτικές για το website σε ιστότοπους κριτικών όπως το Yelp και το Google My Business.

Local SEO: Βελτιστοποίηση του website για το local search, αποκτώντας το Google My Business τους website και καταχώρηση σε online καταλόγους.

Συνολικά, ο στόχος του off-page SEO είναι να χτίσει την αξιοπιστία και το authority του website μας στα μάτια των μηχανών αναζήτησης.


Ανάλυση και επαναπροσδιορισμός στρατηγικής


Με το πέρας τον βημάτων αυτών, μέσω εργαλειών ελέγχουμε την απόδοση της στρατηγικής μας. Με βάση τα δεδομένα που συλλέγουμε, μπορεί να χρειαστεί να κάνουμε αλλαγές στη στρατηγική SEO μας για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

Για τον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής μας θα πρέπει να εστιάσουμε στα εξής.

Κοινό-στόχος: Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι έχουμε κατανοήσει ξεκάθαρα ποιους προσπαθούμε να προσεγγίσουμε με περιεχόμενό μας.

Προσδιορισμός νέων keywords:  εύρεση νέων keywords που χρησιμοποιεί το κοινό-στόχος μας για την αναζήτηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρουμε.

Ενημέρωση του on-page SEO: αυτό περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου του website.

Μείνε ενήμερος για όλα τα Digital νέα!

Επικοινωνησε μαζι μας

Ψάχνεις να διαβάσεις κατι παραπάνω? Δες τα παρακάτω άρθρα

To blog.roseblue.gr χρησιμοποιεί Cookies!

Χρησιμοποιούμε cookies, για να σου προσφέρουμε προσωποποιημένη εμπειρία περιήγησης. Κάνε «κλικ» στο κουμπί «Αποδοχή Όλων» και βοήθησέ μας να προσαρμόσουμε τις προτάσεις μας αποκλειστικά στο περιεχόμενο που σε ενδιαφέρει.

To blog.roseblue.gr χρησιμοποιεί Cookies!
Powered by NETMECHANICS