ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ EMAIL MARKETING ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ;

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ EMAIL MARKETING ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ;

Το σημερινό άρθρο σχετίζεται με το Email Marketing και απαντάει σε βασικά ερωτήματα έτσι ώστε να ξεκινήσεις την εφαρμογή του στην Marketing στρατηγική της επιχείρησής σου. Παρακάτω τα θέματα που αναπτύσσονται είναι

  1. Τι είναι το email marketing
  2. Βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
  3. Τύποι email marketing
  4. Διάφορες πλατφόρμες- εργαλεία βάσει των οποίων μπορείς να ξεκινήσεις την εφαρμογή του.

 

Τι είναι το email marketing;

Το email marketing είναι μια μέθοδος διαφήμισης που χρησιμοποιείται για να στείλεις ηλεκτρονικά μηνύματα (emails) στη λίστα επαφών που διατηρείς, συνήθως με σκοπό να τους προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης σου. Το πρώτο email στάλθηκε το 1971 και περιλάμβανε μία σειρά από αριθμούς και γράμματα. Το 1978 ξεκίνησε να έχει χρήση όπως τη σημερινή, δηλαδή για εμπορικούς σκοπούς.

Αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της marketing στρατηγικής της επιχείρησης δημιουργώντας σχέση με τους πελάτες (customer relationship), μεγαλύτερη πρόθεση αγοράς (purchase intention) και αύξηση της αναγνωρισιμότητας (brand awareness) της. Όλα αυτά μπορείς να τα πετύχεις επιλέγοντας διαφορετικούς τύπους ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Τα ηλεκτρονικά μηνύματα μπορεί να περιλαμβάνουν συνδέσμους προς ιστοσελίδες, εικόνες, διαφημίσεις, δυνατότητες αγοράς και πολλά άλλα. Σημαντική αναφορά είναι το γεγονός ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην marketing στρατηγική τόσο για B2C (business-to-consumer) όσο και για B2B (business-to-business).

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Statista.com τα δεδομένα είναι αρκετά ενθαρρυντικά σχετικά με την εξέλιξη του Email Marketing. Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα από το Email Marketing εκτιμώνται ότι θα αυξηθούν μέχρι το τέλος του 2023 έως 11 δις. ενώ ο αριθμός των καταναλωτών που το χρησιμοποιεί αναμένεται να φτάσει 4.6 δις μέχρι το 2025. Αυτή τη στιγμή είναι περίπου 4 δις. χρήστες.

 

Βασικά πλεονεκτήματα email marketing

  • Είναι οικονομικό: Είναι ένα από τα πιο οικονομικά μέσα διαφήμισης, διότι δεν χρειάζεται πολλά χρήματα για να ξεκινήσεις μια καμπάνια email marketing. Το κόστος για το email marketing συνήθως εξαρτάται από το μέγεθος της λίστα επαφών, το μέγεθος των τεχνικών προδιαγραφών που αναζητάτε και το επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών που θέλετε να λάβετε από τον πάροχο των υπηρεσιών email.
  • Μετρήσιμα αποτελέσματα: Τα εργαλεία αποστολής emails έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν σημαντικά μεγέθη που μετρούν την επιτυχία κάθε email. Ενδεικτικά, ορισμένα από τα βασικά ερωτήματα όπου απαντούν τα μεγέθη αυτά είναι πόσοι χρήστες άνοιξαν το email, ποσοστό ατόμων που έφυγαν από την λίστα επαφών, πόσα clicks έγιναν.
  • Βοηθά στην αύξηση των πωλήσεων: Με τη χρήση προσωποποιημένου μηνύματος δίνεται η ευκαιρία να έρθουμε σε επικοινωνία με τους χρήστες από τη λίστα επαφών μας είτε για ευχές γενεθλίων, επετείου είτε ακόμα ως email καλωσορίσματος. Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να έρθουμε σε επικοινωνία με τους χρήστες που προσθέτουν κάποια προϊόντα στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκληρώνουν την αγορά τους.
  • Αύξηση BrandAwareness : Η παρουσία και εμφάνιση στην λίστα εισερχομένων μηνυμάτων έχει ως αποτέλεσμα το brand να παραμένει top-of-mind. Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας για όλες τις ώρες καθώς ακόμα και αν ο χρήστης δεν έχει διαβάσει τα εισερχόμενα email, το σίγουρο είναι ότι θα το δει.
  • Αύξηση customerloyalty: Η χρήση του email marketing επηρεάζει θετικά και δημιουργεί αφοσίωση πελατών.

 

Βασικά μειονεκτήματα email marketing

  • SpamFilters: Στις μέρες μας υπάρχουν αρκετοί πάροχοι ηλεκτρονικής αλληλογραφία, όπως Gmail, Outlook, Yahoo και άλλοι, όπου ο καθένας έχει δικά του φίλτρα για να αναγνωρίζουν τα email αν πληρούν τις προϋποθέσεις τους. Σε περίπτωση που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις μπορεί ένα email να χαρακτηριστεί ως Spam και να οδηγηθεί στον φάκελο με τα ανεπιθύμητα. Αυτό έχεις ως συνέπεια να είναι μικρότερες οι πιθανότητες να διαβαστεί από έναν χρήστη.
  • Unsubscribe: Η μεγάλη συχνότητα αποστολής email έχει αρνητική επίπτωση στους παραλήπτες. Όταν στέλνονται emails σε μεγάλη συχνότητα τότε είναι πολύ πιθανό να απεγγραφούν οι χρήστες από τη λίστα επαφών.
  • Doubleopt-in: Σημαντικό κεφάλαιο στο email marketing είναι η συλλογή και η δημιουργία της λίστας επαφών. Είναι απαραίτητο να γίνεται διπλή επιβεβαίωση εγγραφής από τους χρήστες σχετικά με την εγγραφή τους στη λίστα επαφών.

 

Τύποι marketing emails

  1. Ενημερωτικά: Αυτά τα email είναι προορισμένα για να ενημερώνουν τις επαφές σου για κάποια συγκεκριμένη είδηση ή γεγονός σχετικά με τον τομέα ή τον κλάδο όπου εντάσσεται η επιχείρηση σου. To email αποτελεί τον ιδανικό τρόπο ώστε να ενημερώνονται οι πελάτες σου από τη λίστα επαφών που διατηρείς για σημαντικές ανακοινώσεις της επιχείρησής σου, λανσάρισμα νέων προϊόντων.
  2. Προωθητικά: Αυτά τα email είναι προορισμένα για να προωθούν ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Μία καμπάνια μπορεί να αποτελείται από 3 έως 10 emails σε διάστημα μερικών ημερών ή εβδομάδων. Τα προωθητικά emails διακρίνονται καθώς διαθέτουν ένα CTA (Call-To-Action) κουμπί, προκειμένου ο αναγνώστης να αλληλεπιδράσει, όπως για παράδειγμα να προσγειωθεί σε μία σελίδα ενός website/eshop.
  3. Email συναλλαγών ή transactional : Αυτά τα email είναι προορισμένα για να στέλνουν στον πελάτη στοιχεία σχετικά με μια συναλλαγή, επιβεβαίωσης κλπ.
  4. Επαναστόχευσης: Ένας επιπλέον τύπος ηλεκτρονικών μηνυμάτων είναι αυτά της επαναστόχευσης. Όπως προκύπτει και από την ονομασία τους σκοπός τους είναι η επαναστόχευση ατόμων από την λίστα επαφών που δεν έχουν πραγματοποιήσει κάποια πρόσφατη δραστηριότητα.

 

Πλατφόρμες για email marketing

Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες για email marketing που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να ξεκινήσεις την επικοινωνία με τις επαφές σου.

Ορισμένες από τις πιο διαδεδομένες πλατφόρμες είναι:

  1. Mailchimp
  2. Moosend
  3. Klaviyo
  4. Hubspot
  5. Sendinblue
  6. Mailerlite
  7. GetResponse
  8. Converkit
  9. Mailjet
  10. Constant Contact

 

Τα παραπάνω εργαλεία αποστολής της ηλεκτρονικής σας αλληλογραφίας σου προσφέρουν ενδεικτικά σημαντικές στατιστικές πληροφορίες και ευκολία στην διαχείριση της λίστας επαφών

Εν κατακλείδι αξίζει να αναφέρουμε εκ νέου την υψηλή σπουδαιότητα της αποστολής email ως εργαλείο marketing. Αποδεικνύεται από το γεγονός ότι είναι ένα παλιό εργαλείο marketing. Ανεξάρτητα με το μέγεθος τις επιχειρήσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να πουλάει, να προωθεί και να επικοινωνεί σε κάθε μέλος από τη λίστα επαφών. Επίσης, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα φαίνεται η μεγάλη αξία του και το γεγονός ότι υπερτερεί σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια επικοινωνία, όπως facebook ads, gogle ads, twitter ads κλπ.

Μείνε ενήμερος για όλα τα Digital νέα!

Επικοινωνησε μαζι μας

Ψάχνεις να διαβάσεις κατι παραπάνω? Δες τα παρακάτω άρθρα

To blog.roseblue.gr χρησιμοποιεί Cookies!

Χρησιμοποιούμε cookies, για να σου προσφέρουμε προσωποποιημένη εμπειρία περιήγησης. Κάνε «κλικ» στο κουμπί «Αποδοχή Όλων» και βοήθησέ μας να προσαρμόσουμε τις προτάσεις μας αποκλειστικά στο περιεχόμενο που σε ενδιαφέρει.

To blog.roseblue.gr χρησιμοποιεί Cookies!
Powered by NETMECHANICS