Τι Θα Κάνεις Με Το Website, Βαγγέλη;
Σήμερα, όταν μιλάμε για την ιστοσελίδα μιας επιχείρησης, είτε αφορά παρουσίαση, είτε eShop, μιλάμε για τη βιτρίνα της επιχείρησης. Τι γίνεται όταν η βιτρίνα αυτή δεν είναι ελκυστική και με ποιο τρόπο μπορούμε να τη μετατρέψουμε σε εργαλείο που θα ενισχύσει το brand και τις πωλήσεις μας.
Δανείστηκα καταχρηστικά από την, κλασσική πλέον, ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, «Σπιρτόκουτο», το αγωνιώδες ερώτημα του Δημήτρη προς τον Βαγγέλη, αναφορικά με την εγκυμονούσα Λίντα, για να περιγράψω μια εξίσου ιδιαίτερη κατάσταση που (θα έπρεπε να) απασχολεί κάθε μικρομεσαία επιχειρήση.
Εδώ, αυτό που μας απασχολεί, είναι τι θα πρέπει να κάνει μια επιχείρηση, ώστε να επενδύσει σωστά στην ψηφιακή παρουσία της και πιο συγκεκριμένα στη δημιουργία μιας πολύ καλής ιστοσελίδας, προκειμένου να ενισχύσει το brand της και έμμεσα να αυξήσει το κέρδος της.
Ας μην κρυβόμαστε, στις πολλές ώρες που αφιερώνουμε στο διαδίκτυο, έχουμε βρεθεί μπροστά σε ιστοσελίδες που δεν είναι φιλικές για τον επισκέπτη, το περιεχόμενο είναι ελλιπές, οι φωτογραφίες δεν δημιουργούν καμία αίσθηση για το προϊόν, το οποίο υποτίθεται πρέπει να αναδείξουν, ενώ το πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται στη συσκευή μας παραπέμπει σε εποχές PSTN συνδέσεων. Όλο λοιπόν, μαρτυρά ερασιτεχνισμό και το τελικό αποτέλεσμα είναι να μην είμαστε ικανοποιημένοι από την ιστοσελίδα που επισκεφτήκαμε.
Και αυτό, γιατί κάθε φορά η σχετική κουβέντα ξεκινάει κάπως έτσι: «Έχω ένα γνωστό / φίλο / ανηψιό / γείτονα που ασχολείται με υπολογιστές και μπορεί να μας φτιάξει το site με λίγα λεφτά».
Όμως, όταν μιλάμε για ψηφιακή παρουσία, είτε πρόκειται για ιστοσελίδα παρουσίασης, είτε για eShop, στην ουσία μιλάμε για τη βιτρίνα της επιχείρησης. Αν λοιπόν η βιτρίνα της επιχείρησης δεν είναι ελκυστική, αντίθετα αποτρέπει, έχουμε ήδη ένα σοβαρό πρόβλημα που πρέπει να λύσουμε έχοντας υπόψη μας κάποιες βασικές αρχές.
Λειτουργικό design
Ο έξυπνος σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας, που θα επιτρέπει στον χρήστη να περιηγείται με ευέλικτο τρόπο (menu σε σταθερό σήμειο, ευδιάκριτες ζώνες στην αρχική σελίδα, cta κουμπιά όπου είναι απαραίτητα κ.α), θα είναι πλήρως συμβατή με οποιαδήποτε συσκευή(κινητή ή σταθερή) και παράλληλα θα έχει γρήγορο χρόνο ανταπόκρισης κατά τη χρήση της, αποτελούν μια πολύ χρήσιμη αρχή για να χτίσουμε τη σωστή βιτρίνα που αναφέραμε πιο πάνω. Ας μην παραβλέπουμε, ότι η ταχύτητα είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που θέτει η Google, για τη σειρά εμφάνισης μιας ιστοσελίδας.
Έξυπνο Content
Μια ιστοσελίδα, με κείμενα – τηλεγράφημα, χωρίς ολοκληρωμένες περιγραφές, τίτλους και slogan, όπου χρειάζεται, δεν είναι εκλυστική για κανένα χρήστη και το πιο σοβαρό, δεν είναι ελκυστική για τη μεγαλυτέρη πλατφόρμα, τη Google. Η σωστή κειμενογραφία, με δομή και λέξεις – κλειδιά (keywords), αποτελεί μονόδρομο, ώστε η ιστοσελίδα να μπορεί να εμφανίζεται σωστά στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών. Πλέον, η δημιουργία των κατάλληλων κειμένων που θα αναδεικνύουν το brand και θα προωθούν το προϊόν, θα πρέπει να γίνεται με τρόπο επαγγελματικό, από ειδικούς σε αυτή την κατηγορία.
Search Engine Optimization (S.E.O)
Το S.E.O. αποτελεί σήμερα το νέο ιερό δισκοπότηρο, καθώς όλο και περισσότεροι το κυνηγούν, ώστε να βελτιστοποιήσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας τους. Με τη διαρκή αναζήτηση των χρηστών, για ο,τιδήποτε τους αφορά, να εξελίσσεται με αμείωτους ρυθμούς, η υπηρεσία s.e.o. είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη, προκειμένου η ιστοσελίδα μιας επιχείρησης να αποκτήσει τις περιγράφες και τις λέξεις εκείνες που είναι απαραίτητες, ώστε να εμφανιστεί στα κατάλληλα αποτελέσματα αναζήτησης.
Βέβαια, μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά σίγουρα δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει στο πόδι και από τον οποιονδήποτε, καθώς θα πρέπει να προηγηθεί σχετική έρευνα για τις τάσεις και τι αναζητούν οι χρήστες και στη συνέχεια να προσαρμοστεί στο διαχειριστικό της ιστοσελίδας. Ένας ακόμα λόγος που δείχνει ότι η κατασκευή ιστοσελίδας δεν είναι κάτι στατικό, θα πρέπει να έχει την υποδομή να εξελίσσεται τεχνικά και να προσαρμόζει νέες τεχνολογίες.
Φωτογραφίες
Για το τέλος, αλλά όχι τελευταίο στη βαρύτητα που έχει για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, οι φωτογραφίες που θα συμπληρώσουν μια πολλή καλή ιστοσελίδα. Το φωτογραφικό υλικό μπορεί να αναδείξει ή να γκρεμίσει οποιαδήποτε ιστοσελίδα κυρίως γιατί είναι αυτό που τραβάει την προσοχή μας, προσδιορίζει την αισθητική και τελικά αποτυπώνει το μήνυμα που θέλει να προωθήσει η επιχείρηση για το ίδιο το προϊόν της. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι οι φωτογραφίες που θα επιλέξουμε μιλάνε από μόνες τους για την ιστοσελίδα που επισκεφτήκαμε.
Επένδυση ή αναγκαίο κακό;
Στο δίλημμα αυτό η απάντηση προκύπτει σχετικά εύκολα και εξαρτάται από το βαθμό που θέλει να επενδύσει η επιχείρηση στην ψηφιακή παρουσία της, για να έχει και τα ανάλογα αποτελέσματα. Η χρονική συγκυρία που έχει διαμορφωθεί, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και ο νέος κόσμος που ξεδιπλώνεται μπροστά μας, σίγουρα δεν προκάλεσε μόνο προβλήματα. Δημιούργησε λύσεις και εργαλεία, απαραίτητα για την καθημερινότητα μιας επιχείρησης.
Αυτή η νέα πραγματικότητα, ενδεχομένως, κινητοποίησε και νέους πόρους με τη μορφή προγραμμάτων στήριξης των επιχειρήσεων, προκειμένου να γίνει πράξη ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Είναι ευκαιρία για κάθε επιχείρηση που θέλει να επενδύσει στο προϊόν της, να αξιοποιήσει οποιοδήποτε πρόγραμμα στήριξης.
Μείνε ενήμερος για όλα τα Digital νέα!
Επικοινωνησε μαζι μας