ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΩ & ΝΑ ΣΤΟΧΕΥΣΩ IOS 14.5+ ΚΟΙΝΟ ΣΤΗ META
Στο άρθρο μας αυτό θα εξηγήσουμε και θα δώσουμε παραδείγματα και συμβουλές σχετικά με το πως μπορούμε να στοχεύσουμε κοινό με λειτουργικό σύστημα iOS 14.5+ στην πλατφόρμα της Meta (πρώην Facebook).
Το Σενάριο Μας:
Η case study που θα αναπτύξουμε παραδειγματικά, έχει ως εξής:
Είμαστε Authorised Resellers προϊόντων Apple και χρειάζεται να προωθήσουμε το Apple Watch xModel, νέο προϊόν/ σειρά Smartwatch της Apple σε όλους όσους ήδη έχουν στην κατοχή τους και λειτουργούν προϊόντα Apple, με λειτουργικό σύστημα iOS 14.5+.
Τι εργαλεία και υλικό θα χρησιμοποιήσουμε;
Meta Platform Tools:
- META Custom Audiences
- META Pixel
Content & Creatives (π.χ. Videos, Graphics, MoGraph):
Προϊοντικό βίντεο (εάν υπάρχει επίσημο προωθητικό υλικό προς χρήση θα ήταν καλύτερα)
*Η συνολική διάρκεια του βίντεο θα πρέπει να είναι 15’’ δευτερόλεπτα, εναλλακτικά, ένα βίντεο διάρκειας 5’’ δευτερολέπτων θα αποτελούσε μια αρκετά καλή εναλλακτική επιλογή.
BHMA 1 [Campaign Level]
ΕΠΙΛΟΓΗ CAMPAIGN OBJECTIVE
Μεταβείτε στον διαφημιστικό λογαριασμό σας, μέσα στο Meta Business Manager, και επιλέξτε «Engagement» ως τον κύριο στόχο καμπάνιας (campaign objective) και έπειτα, την επιλογή «auction»/ «δημοπρασία» ως buying type (τρόπο αγοράς).
Έπειτα, πάτησε το κουμπί «continue»/ «συνέχεια» στην κάτω δεξιά γωνία ώστε να αποθηκευτούν οι επιλογές σου και να μεταβείς στο επόμενο επίπεδο δομής της καμπάνιας σου, το Ad Set.
*Συμβουλές & Tips :
Ενεργοποίησε την επιλογή Advantage Campaign Budget (γνωστή και ως Campaign Budget Optimization – CBO) ώστε να έχει την δυνατότητα εάν το επιθυμείς να συγκρίνεις και να τεστάρεις δύο ή περισσότερα κοινά-στόχους μεταξύ δύο η περισσοτέρων ad sets.
Η επιλογή CBO θα κατανείμει τον προϋπολογισμό σου (budget) μεταξύ των διαφημιστικών συνόλων σου (ad sets), για να έχεις περισσότερα αποτελέσματα ανάλογα με τις επιλογές βελτιστοποίησης προβολής (optimization choices) και τη στρατηγική προσφοράς (bid strategy).
BHMA 2 [Ad Set Level]
ΕΠΙΛΟΓΗ CONVERSION TYPE & LOCATION
Στην ενότητα τοποθεσία μετατροπής (Conversion location), επίλεξτε «Στη διαφήμισή σου». Αυτό θα βοηθήσει τον αλγόριθμο της Facebook να αναγνωρίσει και να προσδιορίσει πού θα ήθελες να οδηγήσεις και να καταγραφεί το conversion σου. Στη συνέχεια, προχώρησε στο «Τύπος Αλληλεπίδραση» ή αλλιώς «Engagement type» και επιλέξτε τον τύπο «Προβολές βίντεο», δηλαδή «Video Views» type.
ΕΠΙΛΟΓΗ OPTIMIZATION & DELIVERY METHOD
Καθώς πρόκειται να στοχεύσουμε και τελικά να «παρακολουθήσουμε» χρήστες που χρησιμοποιούν συσκευές με iOS 14.5+, θα πρέπει να επιλέξουμε το «ThruPlay» ως την κύρια μέθοδο παράδοσης και βελτιστοποίησης, γνωστή και ως «delivery and optimization method». Μετά από αυτό, επέλεξε την χρονική διάρκεια που επιθυμείς να είναι ενεργή και να «σερβίρεται» η διαφήμισή σου στο κοινό-στόχο σου.
ΚΑΘΟΡΙΣΕ ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΣΟΥ
Το επόμενο βήμα, εντός ad sets είναι να ορίσουμε ποιος, πού και γιατί (ενδιαφέροντα) θα δει τη διαφήμισή μας. Σε αυτήν την ενότητα, μπορείς να ορίσεις το κοινό-στόχο σου κατά location, gender, age, language και πολλές άλλες επιλογές που πιστεύετε ότι ταιριάζουν καλύτερα στην ιδανική persona του κοινού-στόχου σου.
Στην περίπτωσή μας, δεν θα επιλέξουμε κανένα ενδιαφέρον (για παράδειγμα. χρήστες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ή έχουν κάνει like σε σελίδες που σχετίζονται με κινητά τηλέφωνα), καθώς πρόκειται να παρακολουθήσουμε, όλους τους χρήστες με iOS 14.5+ στις Apple συσκευές τους.
Εάν πιστεύεις πως είναι απαραίτητη μια περαιτέρω τμηματοποίηση στο κοινό σου, για παράδειγμα όσοι ταυτόχρονα διαθέτουν κινητό τηλέφωνο iPhone 14 Pro, μπορείς να προχωρήσεις σε αυτήν.
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Αυτή είναι η βασική ενότητα, σε επίπεδο ad set, όπου θα ορίσουμε το κοινό μας.
Όπως έχουμε ήδη πει, το κύριο κοινό μας είναι κάθε χρήστης που διαθέτει συσκευή η οποία λειτουργεί με λειτουργικό σύστημα iOS 14.5+.
Όπως φαίνεται στη παρακάτω εικόνα, στην ενότητα «συγκεκριμένες φορητές συσκευές και λειτουργικό σύστημα» έχουμε ήδη επιλέξει «Μόνο συσκευές iOS», δηλαδή στην ενότητα «specific mobile devices & operating system». Καθώς και στις «συμπεριλαμβανόμενες συσκευές», άρα «included devices», έχουμε επιλέξει όλες τις πιθανές και διαθέσιμες κινητές συσκευές.
Στη συνέχεια, ως τελευταίο βήμα, προχώρησε στην επιλογή «εκδόσεις λειτουργικού» συστήματος ή όπως αυτό φαίνεται στην αγγλική έκδοση του business manager «OS versions» και επιλέξτε οποιαδήποτε συσκευή λειτουργεί με λειτουργικό σύστημα iOS 14.5+.
Αυτή είναι η κύρια επιλογή μέσα στο ad set, που θα μας βοηθήσει να στοχεύσουμε ακριβώς το επιθυμητό μας κοινό -στόχο.
Μετά από αυτό, έχουμε ολοκληρώσει τα βασικότερα βήματα προκειμένου να ορίσουμε και να στοχεύσουμε το κοινό μας.
*Συμβουλές & Tips:
- Εάν θέλεις να έχεις τον πλήρη έλεγχο για το που θα εμφανίζεται η διαφήμισή σου, μην παραλείψεις να επιλέξεις την επιλογή «Περιορισμένο απόθεμα» ή αλλιώς «Limited Inventory» στην ενότητα «Φίλτρο αποθέματος» / «Inventory Filter» σε επίπεδο ad set (τόσο για τα Facebook in-stream videos, Facebook Instant Articles, Facebook Reels, καθώς και στο Audience Network της Meta).
- Καθώς ο κύριος στόχος μας είναι να στοχεύσουμε και να δημιουργήσουμε το κοινό μας στο iOS 14.5+, να θυμάσαι πως θα πρέπει να εξαιρέσεις το «Δίκτυο κοινού» ή αλλιώς «Audience Network» ως τοποθέτηση. Παρόλο που είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να επεκτείνεις και να αυξήσεις το κοινό σου, ώστε να προσεγγίσεις και να βελτιώσεις την αναγνωρισιμότητα του Brand σου, οι χρήστες που έχουν παρακολουθήσει το βίντεό σου στο «Audience Network» εν τέλει δεν θα καταμετρηθούν και δεν θα εμφανιστούν στο τελικό κοινό μας.
BHMA 3 [Ad Level]
AD CREATIVE
Τελευταίο στάδιο αλλά εξίσου σημαντικό, το δημιουργικό μέρος της διαφήμισής μας καθαρά (ad creative). Όπως έχουμε ήδη αναφέρει στο πρώτο βήμα , θα χρειαστούμε ένα προϊοντικό βίντεο 15’’ δευτερολέπτων ή εναλλακτικά, ένα βίντεο διάρκειας 5’’ δευτερολέπτων.
Έχοντας λοιπόν το υλικό στα χέρια μας, ξεκινήσαμε να στήνουμε την διαφήμισή μας.
Ονομάζουμε λοιπόν την διαφήμισή μας με ένα μοναδικό και εύκολα αναγνωρίσιμο όνομα (ad name), επιλέγουμε το Facebook Page και το Instagram Business Account μας καθώς και την επιλογή Create Ad στο πεδίο Ad Setup.
Συνεχίζοντας επιλέγουμε και κάνουμε upload το βίντεο που διαθέτουμε, δημιουργούμε και διαμορφώνουμε το κείμενο (copy) του διαφημιστικού μας συμπεριλαμβανομένων και των τίτλων (titles), των περιγραφών (descriptions) καθώς και του κατάλληλου CTA Button, ενδεικτικά στην περίπτωσή μας το «Μάθε Περισσότερα» / «Learn More».
Ενώ συνεχίζουμε και ολοκληρώνουμε το Setup του διαφημιστικού μας με την επιλογή του «Προορισμού» / «Destination» που θέλουμε να έχει το Ad μας (που θα οδηγείται δηλαδή ο χρήστης πατώντας πάνω στο διαφημιστικό μας μήνυμα). π.χ. roseblue.gr
Τέλος, στην ενότητα του Tracking επιλέγουμε και ενεργοποιούμε το Meta Pixel μας ώστε να μπορέσουμε να καταγράψουμε και να μπορούμε να ομαδοποιήσουμε όλους τους χρήστες οι οποίοι έχουν μεταφερθεί στο επιθυμητό landing page (π.χ το home page του e-shop ή του website μας) από την συγκεκριμένη καμπάνια ακόμα και αν ο κύριος στόχος μας δεν είναι αυτός (website visitors tracking).
*Συμβουλές & Tips :
- Για την καλύτερη εμπειρία χρήστη, μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικές διαστάσεις εικαστικού ανά placement. Για παράδειγμα, μια safe επιλογή αποτελεί η 1080×1080 για όλα τα placements ενώ στα Stories ενδείκνυται η 1080×1920 ώστε ο τελικός χρήστης να λαμβάνει την βέλτιστη εμπειρία (mobile version / full screen).
- Για την αποδοτικότερη καταγραφή/ παρακολούθηση των χρηστών οι οποίοι έχουν επισκεφτεί το e-shop, το website ή όποιο άλλο landing page έχουμε επιλέξει, η χρήση UTMs parameters θεωρείται απαραίτητη. Αυτό για το λόγο του ό,τι μακροπρόθεσμα θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις τους συγκεκριμένους χρήστες – που έχουν μπει καθαρά και μόνο από την συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια για δημιουργία άλλων, συμπληρωματικών κοινων όπως website visitors, lookalike audiences κ.α
ΒΗΜΑ 4 | [Create Custom Audiences]
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΙΝΟΥ-ΣΤΟΧΟΥ | CUSTOM AUDIENCE CREATION
Αφού έχουμε ήδη ολοκληρώσει όλα τα παραπάνω σε επίπεδο campaign setup και η διαφημιστική μας εκστρατεία είναι ενεργή ήρθε η ώρα να δημιουργήσουμε το επιθυμητό κοινό-στόχο μας.
Για την διαδικασία αυτή θα πρέπει να μεταβείς στο tab δημιουργίας κοινών, μέσω του Business Manager κάνοντας click στο burger icon στην πάνω δεξιά γωνία του BM σου. Από εκεί επέλεξε το «Audiences» για να μεταβείς στο αντίστοιχο tool της πλατφόρμας όπως αποτυπώνεται στα παρακάτω screenshots.
Έπειτα επέλεξε την επιλογή «Δημιουργία Κοινού» / «Create Audience» και επέλεξε ως πηγή (Meta Source) την επιλογή «Video». Επιβεβαίωσε την επιλογή σου πατώντας «Next» στο κάτω αριστερό μέρος του παραθύρου.
Αφού μεταφερθείς στην επόμενη σελίδα, επέλεξε το βίντεο που έχεις χρησιμοποιήσει στο campaign σου καθώς και την ελάχιστη χρονική διάρκεια του video που έχει ήδη παρακολουθησει το κοινό-στόχος σου.
Ενδεικτικά στη δική μας περίπτωση έχουμε επιλέξει τους χρήστες που έχουν δει τουλάχιστον τα τρία πρώτα δευτερόλεπτα του προωθητικού μας video (συνολικής διάρκειας (15”)).
Ταυτόχρονα, επέλεξε την χρονική περίοδο από την οποία επιθυμείς ο χρήστης να γίνει track και να αποθηκευτεί στο custom audience σου. Εμείς έχουμε επιλέξει να κρατηθεί στο custom audience μας (retention) για 365 ημέρες από την στιγμή που θα παρακολουθησει τουλάχιστον τα τρία πρώτα δευτερόλεπτα του video μας.
Οι 365 ημέρες αποτελούν τη μέγιστη χρονική διάρκεια που σου προσφέρει η πλατφόρμα της Meta / του Facebook για «παρακολούθηση» και «καταγραφή» κοινών-στόχων βάσει της αλληλεπίδρασής τους με κάποιο video (on Facebook/ Meta Tracking).
Τέλος, ονόμασε το κοινό σου με ένα απλό, σύντομο και εύστοχο όνομα έτσι ώστε να μπορείς να το βρεις και να ανατρέξεις σε αυτό οποιαδήποτε στιγμή θεωρήσεις απαραίτητο στο μέλλον.
Επιβεβαίωσε την διαδικασία, και άρα την δημιουργία του κοινού-στόχου σου πατώντας στο κουμπί «Δημιουργία Κοινού» / «Create Audience» στη κάτω δεξιά μεριά του παραθύρου και είσαι έτοιμος!
Το κοινό σου έχει δημιουργηθεί με επιτυχία και είναι έτοιμο για χρήση οποτεδήποτε το χρειαστείς!
*Συμβουλές & Tips:
- Κατά την δημιουργία του κοινού σου, βάσει της χρονική διάρκειας του video που ο χρήστης έχει ολοκληρώσει, μπορείς να επιλέξεις μεταξύ άλλων και άλλες επιλογές όπως το 25% του συνολικού video ή και ολόκληρο το βίντεο (ThruPlay) εφόσον η συνολική διάρκεια του video είναι έως δεκαπέντε δευτερόλεπτα.
- Για να μπορέσεις να κάνεις tracking έναν χρήστη ο οποίος έχει δει λιγότερο από 3’ δευτερόλεπτα του προωθητικού σου video, χρησιμοποίησε ένα βίντεο συνολικής διάρκειας 5’ δευτερολέπτων και επέλεξε την επιλογή του 25%. Με την μέθοδο αυτή, θα μπορέσεις να κάνεις track, κάθε χρήστη που έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον τα πρώτα 1.25’’ δευτερόλεπτα της συνολικής διάρκειας του βίντεο.
- Κατά την ολοκλήρωση δημιουργίας του κοινού σου και αφού είναι πλέον έτοιμο προς χρήση, χρησιμοποίησέ το ως exclusion στο Ad Set σου. Κάνοντας το exclude, το video δε θα προβάλλεται πλέον σε όσους έχουν δει τουλάχιστον την xχρονική διάρκεια που εσύ θα έχεις επιλέξει (για παράδειγμα τα πρώτα 1.25” δευτερόλεπτα) και έτσι δείχνοντάς το σε νέους χρήστες από το κοινό-στόχο μας, το συνολικό κοινό σου θα αυξάνεται συνεχώς και σταδιακά.
- Η παραπάνω συμβουλή εμπεριέχει πιθανή αύξηση του κόστους ανά αποτέλεσμα, καθώς το κοινό στόχος μειώνεται και οι εμφανίσεις της καμπάνια σου (impressions) αυξάνονται αναλογικά.
Μείνε ενήμερος για όλα τα Digital νέα!
Επικοινωνησε μαζι μας